Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی فرنگی ایران در مسابقات امروز گزینشی المپیک در آلماتی قزاقستان دو سهمیه بازی های تابستانی 2020 را در میدان آسیایی به دست آورد و تکلیف یک سهمیه دیگر به میدان جهانی بلغارستان کشید.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان محمد بنا در دو وزن ۶۷ کیلوگرم توسط محمدرضا گرایی و ۹۷ کیلوگرم بوسیله محمدهادی ساروی با حضور در مسابقه فینال سهمیه المپیک، جواز حضور در توکیو را به دست آوردند اما حسین نوری در کمال تعجیب با شکست مقابل کشتی گیری از چین ، دستش از از سهمیه در این میدان خالی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی ایران پیش از این در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد موفق به کسب سهمیه المپیک شده است و نیاز شدیدی به تمام کردن کار در آلماتی برای تکمیل ترکیب فرنگی کاران خود داشت که با شکست نوری ناچار است برای بلغارستان هم اعزام داشته باشد.

 

غرش گرایی تا کسب سهمیه بدون حتی یک امتیاز به حریفان

در رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا که در آلماتی قزاقستان برگزار شد، محمدرضا گرایی، نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، در دیدار نیمه نهایی با نتیجه قاطع ۹ بر صفر از سد آشو از هند دارنده مدال برنز آسیا گذشت و ضمن رسیدن به فینال این مسابقات، موفق به کسب سهمیه قطعی المپیک برای ایران شد. او پیش از این در دور اول مقابل اوچیلوف از تاجیکستان در مدت زمان ۵۲ ثانیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله نیز مقابل احمد دحشان از اردن در مدت زمان کم‌تر از ۳۰ ثانیه به برد ۸ بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی شد.

ساروی حریف چینی را شکست و به توکیو رسید

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف جهانگیر توردیف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با برنده مبارزه میان یانان چن از چین و ژیاموحامت صفراف از ترکمنستان روبه‌رو شد و با کسب پیروزی و راهیابی به کشتی نهایی موفق به کسب پنجمین سهمیه المپیک برای فرنگی کاران کشورمان شد.

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر یانان چن از چین به برتری قاطع ده بر ۲ رسید تا چینی ها را از سهمیه ای دیگر محروم کند.

 

شوک نوری به کشتی فرنگی ایران با باخت مقابل کشتی گیر چینی

حسین نوری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران اما عملکرد خوب شاگردان بنا را نیمه تمام گذاشت. او در دیدار نیمه نهایی برابر فی پنگ از چین در حالی که در پایان وقت اول دو بر صفر جلو بود، در پایان با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد و ناباورانه از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

نوری پیش از این در مبارزه نخست مقابل شاگلدی آنایف از ترکمنستان در مدت زمان کم‌تر از ۲ دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. راه نوری برای کسب سهمیه بسیار آسان بود اما گویا او آمادگی لازم برای عبور از دو حریف آسیایی را هم نداشت تا حالا کشتی ایران برای کسب سهمیه ششم المپیک در وزن ۸۷ کیلوگرم ، مجبور باشد در آخرین فرصت رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک در بلغارستان هم حاضر شود.

 

حذف عجیب قهرمان المپیک با جادوی کشتی گیر هندی

در جریان رقابت‌های وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا، کیم هیون وو، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از کره جنوبی در مبارزه نخست مقابل سینگ گورپرت کشتی گیر نه چندان مطرح هندی با نتیجه سنگین ۱۲ بر یک تن به شکست داد تا ناکام بزرگ این رقابت‌ها باشد.

این کشتی‌گیر هندی در مبارزه بعد خود برابر ماخمدوف از قرقیزستان ۸ بر ۲ شکست خورد. کیم هیون وو در المپیک ۲۰۱۲ به مدال طلا رسید و در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز مدال برنز را از آن خود کرد. نفراتی که راهی فینال این مسابقات شدند به سهمیه المپیک توکیو رسیدند.

 

کشتی آزاد برای سه سهمیه المپیک به تشک می زند

رقابت‌های گزینشی المپیک در رشته کشتی آزاد نیز روز یک‌شنبه برگزار می‌شود و امیرمحمد یزدانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۴ و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک به میدان می‌روند.

 

فلاح و عبادی یک گام تا فینال جام دانکلوف بلغارستان

رقابت‌های بین المللی کشتی جام دانکلوف و نیکولای پتروف روز‌های ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه در شهر پلودیو بلغارستان برگزار می‌شود. نتایج مسابقات صبح نمایندگان ایران در روز دوم به شرح زیر است:

کشتی آزاد:
در وزن ۷۴ کیلوگرم جمال عبادی در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک موسابکوف از قزاقستان را شکست داد و در دور بعد نیز با نتیجه ۸ بر یک از کامکرلیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف گئورگیف از بلغارستان می‌رود.

کشتی فرنگی:
در وزن ۸۷ کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه ۵ بر یک آوندانو از ونزوئلا را مغلوب کرد. وی در دور سوم نیز حریفش را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وزن کشی اوزان باقی مانده این رقابت‌ها

کشتی آزاد:
در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۹ کشتی گیر حضور دارند، مجتبی گلیج در دیدار نخست به مصاف خوتچویا از گرجستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد مقابل انگستروم از سوئد قرار می‌گیرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار می‌شود، امین طاهری در گروه ب با اسلام آدیزوف از بلغارستان و آلکسی ژورژولیانی از گرجستان کشتی می‌گیرد. در این وزن ۶ نفر حضور دارند.

کشتی فرنگی:
در وزن ۶۰ کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف سیراشکی از بلغارستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان یارا و ایلبارس از ترکیه روبرو می‌شود.

امشب (جمعه) نیز علی ارسلان در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی و حمیدرضا زرین پیکر در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی کشتی فرنگی گزینشی المپیک سهمیه المپیک محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی تابناک ورزشی اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی گزینشی المپیک نیمه نهایی شد کیلوگرم کشتی سهمیه المپیک رسید و راهی ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی دور بعد کشتی آزاد کسب سهمیه برای کسب کشتی گیر بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک

مسعود کلهری کارشناس تیراندازی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت ملی پوشان این رشته جهت حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: در رشته تیراندازی مسابقات جهانی برزیل آخرین مسابقه توزیع سهمیه المپیک پاریس بود که ملی پوشان ما موفق نشدند که سهمیه‌ای را به چهار سهمیه قبلی اضافه کنند. در حال حاضر هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی و محمد بیرانوند در اهداف پروازی تراپ موفق شدند جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کنند.

وی افزود: هر چند امتیاز مسابقات جهانی برزیل در رنکینگ تیراندازان تاثیری نداشت اما هنوز توزیع سهمیه المپیک پاریس از طریق رنکینگ باقی مانده است. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است بنابراین تیراندازان می‌توانند در مسابقات جام جهانی باکو و جام جهانی مونیخ که خردادماه برگزار خواهد شد جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بهبود دهند.

این کارشناس تیراندازی ادامه داد: فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، نجمه خدمتی، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام در بخش تفنگ و هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی در بخش تپانچه نمایندگان ایران در این مسابقات خواهند بود. هدایت تیم ملی تفنگ بر عهده مریم طالبی و تیم ملی تپانچه را محسن نصر اصفهانی برعهده دارند که امیدوارم بتوانند با هدایت خوب شان این رشته را مجددا صاحبه سهمیه کنند.

کلهری با بیان اینکه در رنکینگ جهانی ۱۰ نفر نخست می‌توانند مجوز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند؛ گفت: سهمیه گرفتن در جام جهانی باکو و مونیخ هم آسان نخواهد بود. البته تعدادی از تیراندازان اعزامی ما قبلا موفق به کسب سهمیه شدند و این رقابتها را صرفا برای رسیدن به آمادگی بیشتر اعزام می‌شوند ولی در تپانچه بسیار امیدوار هستیم که سجاد پورحسینی و در تفنگ بادی پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی بتوانند به سهمیه دست پیدا کنند.

این کارشناس تیراندازی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید در پاریس تیراندازان ایران بتوانند روی سکو بروند؛ توضیح داد: مدال گرفتن در المپیک علاوه بر شرایط روحی ورزشکاران و میزان آمادگی آنها به توان مربیان هم بستگی دارد. هر دو مربی ما باید ارزیابی خوبی از رقبای بچه‌ها داشته باشند. تیم تفنگ ایران چه در بخش بادی و چه در بخش خفیف در توکیو حتی به فینال هم نزدیک نشد اما در تپانچه بسیار موفق بودیم و دست به تاریخ سازی زدیم. امیدوارم در المپیک توکیو هم اخبار خوبی را از تیراندازان ایران بشنویم.

کد خبر 6094300

دیگر خبرها

  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران