Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، روز شنبه از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهور از ۱۳۳ فعالیت و دست آورد هسته‌ای کشور رونمایی می‌شود که بهره برداری از فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره یکی از طرح‌های مورد بهره برداری در مجتمع آب سنگین خنداب استان مرکزی است.

یک متخصص صنعت هسته‌ای گفت: در مجتمع هسته‌ای خنداب باکیفیت‌ترین آب سنگین دنیا تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تولید آب سنگین با حد اکثر توان و پویایی در حال انجام است و نو آوری‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ۲۰۰ نوع ترکیب دوتره و نشاندار در این مجتمع تولید می‌شود. این فعالیت‌ها باعث شده که مجتمع آب سنگین خنداب در ردیف هفت شرکت برتر دنیا قرار بگیرد.

این متخصص هسته‌ای از تولید مولکول‌های زیستی برای تولید کیت غربالگری نوزادان که از دستاورد‌های متخصصان این مجتمع هسته‌ای است خبر داد.

او ادامه داد: ایران با تولید کیت غربالگری نوزادان عنوان سومین کشور دنیا در دستیابی به دانش تخصصی تولید مواد اولیه کیت های غربالگری نوزادان را از آن خود کرد.

هم چنین افتتاح اورژانس سوانح پرتوی و سوختگی اراک هم از دیگر طرح‌های افتتاحیه در استان مرکزی خواهد بود.

بیستم فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته ای ثبت شده است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی هسته ای نیروگاه آب سنگین خنداب آب سنگین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی