Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:42:39 GMT

آینده بازار نفت برای ایران چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۰۴۳۷

آینده بازار نفت برای ایران چگونه است؟

همزمان با آغاز مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا برای بازگشت به برجام پیش بینی می شود که بازگشت نفت ایران به بازار، باعث شوکه شدن بازار نشود و آنطور که کارشناسان اعلام کردند قطعا به تدریج ایران جایگاه خود را در بازار نفت بدست می آورد و می تواند میزان تولید و صادرات خود را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند به نظر می رسد اکنون که اوپک پلاس در حال مدیریت خروج از توافق کاهش تولید است، نگرانیهای عرضه به سوی بازگشت احتمالی ایران به برجام تغییر جهت پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا درباره توافق هسته ای ایران با دیپلماتهای اروپا، روسیه و چین در وین وارد مذاکرات غیرمستقیم شده است.

در حال حاضر تحریم‌هایی که در زمان دولت ترامپ علیه صادرات نفت ایران وضع شد، باعث شده است بسیاری از خریداران در سراسر جهان به دلیل واهمه از مجازات آمریکا، قادر به خرید نفت ایران نباشند. با این حال جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تمایل خود را برای بازگشت به توافق هسته ای اعلام کرده است مشروط بر این که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود برگردد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد: انتظار نداریم پیشرفت اولیه یا فوری داشته باشیم زیرا انتظار داریم این مذاکرات دشوار باشد اما بر این باوریم که مذاکرات با شرکایمان و مذاکرات شرکایمان با ایران گام مثبتی به جلو خواهد بود.

گلدمن ساکس پیش بینی کرد رسیدن به توافقی که به برچیده شدن کامل تحریمها علیه ایران منجر شود، ماهها زمان خواهد برد. گروه اوپک پلاس طی این مدت رویدادها را زیر نظر خواهد داشت و اگر لازم باشد سیاستها را تغییر خواهد داد تا فضا را برای بازگشت نفت ایران به بازار فراهم کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گلدمن ساکس همچنان به نفت خوش بین است و انتظار دارد علاوه بر دو میلیون بشکه در روز تولیدی که قرار است عربستان سعودی و متحدانش در فاصله ماه مه تا ژوییه احیا کنند، تقاضای قوی، افزایش تولید اوپک پلاس به میزان دو میلیون بشکه در روز دیگر در سه ماهه سوم را ایجاب کند.

آینده روشن در انتظار نفت ایران

در این راستا محمد خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک به ایسنا گفت: ایران مشتریان سنتی خود را دارد و اگر تحریم ها برداشته شود ممکن است که در کوتاه مدت نتواند به روال سابق بازگردد اما بازگشت ایران به بازار نفت و وقوع یک تحول امری شدنی است.

وی با بیان اینکه مشتریان سنتی ایران منتظر رفع تحریم ها هستند تا مراودات نفتی خود را با ما از سربگیرند، اظهار کرد: اگر تحریم ها برداشته شود ایران به تدریج می تواند به بازار نفت بازگردد و مشتریان خود را داشته باشد.

نماینده سابق ایران در اوپک با تاکید بر اینکه میزان فروش نفت ایران بستگی زیادی به میزان تقاضا دارد، تصریح کرد: اگر تقاضا خوب باشد، بازگشت ایران به بازار زمان زیادی نخواهد برد اما اگر تقاضا ضعیف باشد، حتی برای کشورهایی که تحریم نیستند نیز مشکلاتی را برای فروش نفت ایجاد می کند.

خطیبی با اشاره به تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید و سرنوشت ایران در این شرایط برای بازگشت به بازار، گفت: پیش بینی می شود که تا حدود سه ماه آینده حدود دو میلیون بشکه نفت به تولید اوپک پلاس اضافه شود، طبیعتا این مساله بازار را با اشباع مواجه خواهد کرد اما ایران شرکای خود را دارد و مشتریان سنتی ما منتظر خرید نفت هستند.

وی ادامه داد: کشورهایی وجود دارند که تمایل دارند با ایران مراوده تجاری داشته باشند اما به دلیل تحریم ها نمی توانند اما اگر تحریم ها برداشته شود و آن ها از ما نفت بخرند انتظار دارند که ما نیز از آن ها کالاهایی را خریداری کنیم که این مساله یک بالانس تجاری را ایجاد می کند.

به گفته نماینده سابق ایران در اوپک طبیعتا اگر تحریم ها برداشته شود ایران می تواند ارتباطات تجاری خود را سریع تر گسترش دهد و کشورها می توانند بدون نگرانی از جریمه با ما داد و ستد داشته باشند و این موجب می شود که یک بالانس تجاری به وجود آید و در مجموع ایران می تواند مشتریان سنتی خود را حفظ کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی بازار نفت نفت نفت ایران اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی اگر تحریم ها برداشته شود مشتریان سنتی نفت ایران بازار نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیبو کورتوا در آستانه بازگشت به میادین

دروازه بان بلژیکی شانس این را دارد که همین فصل دوباره درون دروازه رئال مادرید بایستد. 

طرفداری | تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید پس از بهبودی کامل از دو مصدومیت زانو، آماده بازگشت برای بازی‌های پایانی فصل است. این خبر را کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، روز پنجشنبه اعلام کرد.

آنچلوتی با احتیاط در مورد وضعیت کورتوا صحبت کرد که به دلیل پارگی رباط صلیبی در ماه آگوست و پارگی مینیسک در ماه مارس، در این فصل بازی نکرده است. البته در دو بازی آینده این تیم مقابل رئال سوسیداد و بایرن مونیخ، بعید است خبری از حضور کورتوا باشد. با این حال، دروازه‌بان بلژیکی شاید بتواند از هفته آینده برگردد. کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش گفت:

برای چینش تیم در آینده باید با دقت فکر کنم. خستگی را نمی توان نادیده گرفت. کورتوا حالش خوب است، هفته آینده در دسترس خواهد بود و می‌تواند مقابل کادیز بازی کند.

مصدومیت کورتوا ضربه سختی برای امیدهای رئال مادرید در این فصل تلقی می‌شد، اما لونین اوکراینی جانشین خوبی بوده است و در غیاب این بازیکن بلژیکی، خود را به عنوان انتخاب اول جلوتر از کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان سابق چلسی، ثابت کرده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تیبو کورتوا در آستانه بازگشت به میادین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران