Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه خط حزب الله متن استفتا از رهبر انقلاب درباره روزه داری در ایام کرونا را منتشر کرد.

به گزارش قدس آنلاین در ادامه متن سوال و پاسخ رهبر انقلاب را بخوانید؛

سوال: در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟

پاسخ: روزه از ضروریات ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن یا موجب ایجاد بیماری شود و یا تشدید بیمار و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت میکند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یادشده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.

منبع: خبر آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فتوای رهبری کرونا روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید