Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@23:09:43 GMT

۶۵ درصد موارد انتقال کرونا خانوادگی است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۱۱۵۵

۶۵ درصد موارد انتقال کرونا خانوادگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: ۶۵ درصد موارد انتقال کرونا، خانوادگی و از طریق دورهمی و شب نشینی‌ها رخ داده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  محمد دهقانی در بازدید از بخش کرونا بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه طی دو هفته اخیر روند افزایشی بسیار شدیدی را در شناسایی موارد مثبت و بستری بیماران شاهد هستیم گفت : با رعایت دستوراعمل ها توانستیم در بیمارستان ولیعصر (عج) در مجموع به ۱۴ بیمار برسیم ، ولی امروز ۱۰۶ بیمار مثبت و مشکوک در بخش‌های کرونای این بیمارستان بستری هستند که این اتفاق در میک مدت کوتاه حدود یک تا دو هفته ای رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت : نگران هستیم در صورت ادامه این روند ، تخت‌های بیمارستان‌ها خیلی زود پر شود و فرصت ارائه خدمت را سلب کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بسیاری از بیماران به صورت خانوادگی بستری هستند افزود : در ارزیابی‌های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد موارد راه انتقال، خانوادگی است یعنی در دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی و شب نشینی‌ها انتقال ویروس اتفاق افتاده است.
دکتر دهقانی افزود : مجدد بر عدم تجمع ، دورهمی و شب نشینی‌ها توصیه می‌شود ضمن اینکه از آنجایی که راه انتقال از طریق تماس نزدیک است ، از دو ماسک استفاده شود یک ماسک سه لایه در زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی ماسک سه لایه قرار دهند که به طرز قابل توجهی راه انتقال را کاهش می‌دهد، تهویه مناسب بر جلوگیری از انتقال بیماری تاثیر دارد و کماکان شستشوی دست جزو مواردی است که می‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتقال کرونا کرونا خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

مهدی دوستی، امروز شنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر ۷۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها بصورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع گردید.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است که باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده بصورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است .

وی بیان کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می گردد. لذا  اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد