Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@21:19:51 GMT

بایدن برای مهار چین و روسیه از کنگره طلب بودجه کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۱۳۹۵

بایدن برای مهار چین و روسیه از کنگره طلب بودجه کرد

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار افزایش بودجه وزارت دفاع این کشور به ۷۱۵ میلیارد دلار شده و اعلام کرده بخشی از این بودجه برای مهار چین و روسیه هزینه خواهد شد.

به گزارش مشرق، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا طرح خود برای دریافت بودجه را جمعه تقدیم کنگره کرد.

در این طرح از «تهدید چین» به عنوان چالش اول وزارت دفاع آمریکا نام برده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن، خواستار افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا به ۷۱۵ میلیارد دلار شده و اعلام کرده بخشی از این بودجه برای مهار چین و روسیه هزینه خواهد شد.

مهار چین و روسیه، نوسازی برنامه هسته‌ای، ارتقاء وضعیت جوی و مقابله با تهدیدهای نوظهور بیولوژیکی اهداف وزارت دفاع آمریکا اعلام شده‌اند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بخشی از برنامه پنتاگون برای مقابله با روسیه و چین ساخت سلاح‌های هایپرسونیک و تقویت ناوگان دریایی این کشور با زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های بالیستیک را شامل می‌شود.

دولت آمریکا در ماه‌های گذشته به خصوص تمرکزش را روی مقابله با چین متمرکز کرده. روابط میان واشنگتن و پکن طی سال‌های گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری، شیوع ویروس کرونا و فعالیت رسانه‌ها در دو کشور مخدوش شده است.

مسئله تایوان یکی از مسائلی است که اخیراً به تنش در روابط دو کشور منجر شده است. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان به تنش‌ها دامن زده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

ماه گذشته ایالات متحده آمریکا در گزارشی از چین به عنوان یگانه رقیبی یاد کرد که قادر است قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری خودش را برای به چالش کشیدن نظم بین‌المللی موجود به کار بگیرد.

اواخر دسامبر سال گذشته میلادی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ده‌ها شرکت چین را به عنوان شرکت‌های دارای ارتباط با بخش نظامی این کشور معرفی کرد.

چین با تأکید بر اینکه به دنبال دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نیست بارها از واشنگتن خواسته سیاست‌های تحریمی را کنار گذاشته و به گفت‌وگو برای حل و فصل تنش‌ها رو بیاورد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا پنتاگون دولت جو بایدن برنامه هسته ای وزارت دفاع آمریکا مشرق موشک های بالیستیک اخبار داغ مهار چین و روسیه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند