Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@03:12:01 GMT

شعله‌‌های خشم علیه محدودیت‌های حجاب در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۱۵۰۹

شعله‌‌های خشم علیه محدودیت‌های حجاب در فرانسه

به گزارش فارس، کاربران فضای مجازی در فرانسه و سراسر جهان با راه انداختن هشتگ «به حجاب من دست نزن» خشم خود را از مصوبه مجلس سنای فرانسه درباره ممنوعیت حجاب برای دختران زیر ۱۸ سال ابراز کردند.

مجلس سنای فرانسه به تازگی به ممنوعیت استفاده از حجاب در اماکن عمومی برای دختران زیر ۱۸  و همچنین ممنوعیت استفاده از حجاب برای کودکان همراه در سفر رأی مثبت داد که با تصویب مجمع ملی فرانسه این طرح در کشور فرانسه قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وبگاه الجزیره مباشر، امروز (جمعه)، در این خصوص گزارش داد که این بند بخشی از یک قانون گسترده‌تر تحت عنوان «مبارزه با گرایش‌های جدایی‌طلبانه» است که می‌تواند مادران محجبه را از همراهی کردن کودکانشان در اردوهای مدرسه‌ای منع کند.

بر اساس این گزارش،‌ در پاسخ به این اقدام گروهی از کنشگران زن مسلمان در فرانسه پویشی به راه انداخته‌اند و همچنین فرهیختگان و برخی از رؤسا و شخصیت‌های دینی مسیحی و یهودی در فرانسه در واکنش به گام بیانیه صادر کرده‌اند.

الجزیره مباشر در ادامه گزارش داد که افزون بر مردم فرانسه، فعالان فضای ‌مجازی سراسر جهان نیز به سرعت به این پویش پیوستند و اقدام دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تنگ کردن عرصه بر مسلمانان را محکوم کردند.

 

 

«عبدالله الشایجی» از شخصیت‌‌های دانشگاهی کویت در حساب کاربری خود در واکنش به این گام نوشت: «هیستریک شدن توحش و دشمنی سکولاریسم در فرانسه با اسلام، افراطی‌گری ماکرون رئیس‌جمهور صدفه‌ [فرانسه] در برابر "لو پن" رهبر راست افراطی را بیشتر می‌کند تا او این‌گونه دستاورد انتخاباتی برای خود رقم بزند».

الشایجی در ادامه اظهارات خود در توییتی دیگر می‌نویسد: «سؤال [ما] از ماکرون و گروه راست افراطی فرانسه که به بهانه جلوگیری از افراطی‌گری و گوشه‌گیری و ادغام در کشورهای اروپایی با جمعیت مسلمان فراتر از ۱۰ یا ۶ میلیون  جنگی علیه اسلام به راه انداخته‌اند، این است آیا ممنوعیت حجاب و روسری، راهبه‌ها و یهودیان ارتدوکس و راهبه‌های بودایی‌ها و هندوها را نیز شامل می‌شود؟»

در ادامه به اظهارات «حسن قطامش» از یکی دیگر از فعالان فضای مجازی اشاره شده که در واکنش به این اقدام در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشته: «جنگ حجاب در فرانسه از طرفی، تلاش برای ساخت پیروزی‌های جعلی در میان انبوه ناکامی‌های ماکرون و دولت او در تمام سطوح است و از طرفی دیگر، جنگی آشکار و صریح علیه تمام اشکال هویت اسلامی است».

 

 

 کاربری دیگر با نام «هاجر» در این رابطه نوشت: «زنان محجبه را نیز در نظر بگیرید. ممنوعیت حجاب در فرانسه ابزاری برای ممنوع کردن دین و کاستن شأن آن است. با این وجود این تنها یک انتخاب است».

 

 

«لیلی اسماعیل» از دیگر کاربران فضای مجازی در این خصوص نوشت: «تناقض‌ها و دورویی به حد تمایل به کنترل آنچه زنان بر تن می‌کنند، رسیده است. حجاب من چیزی است که من انتخاب می‌کنم آن را بپوشم و شما به ما ظلم می‌کنید که این حق انتخاب را نداشته باشیم در حالی که من از نظر قانون اساسی از حق پوشیدن آنچه را که دوست دارم، برخوردارم».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • عضو جبهه پایداری: با کودک همسری مخالفم / مستنداتی علیه فرزین دارم!
  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • مفاهیم: فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب