Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واکسن کرونای شرکت‌ آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی یونتک در حال حاضر در آمریکا برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر مجوز مصرف اضطراری گرفته است. این شرکت‌ها روز جمعه اعلام کردند که خواستار تسری مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا برای این واکسن برای در برگرفتن افراد در سنین پایین‌تر تا ۱۲ سال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت‌ها ماه پیش اعلام کردند که کارآزمایی‌ بالینی واکسن تولیدی‌شان در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله نشاندهنده بی‌خطر و موثر بودن آن و ایجاد پاسخ قوی ایمنی بوده است.

هنوز روشن نیست که چه مدت طول خواهد کشید تا سازمان غذا و داروی آمریکا داده‌های این کارآزمایی را بازبینی کند، اما راشل ولنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی در روز پنجشنبه گفت انتظار دارد تا اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت) این واکسن برای استفاده در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله هم تایید شود.

همچنین هنوز معلوم نیست که آیا سازمان غذا و داروی آمریکا مانند هنگام دادن مجوز اولیه به واکسن خواستار برگزاری جلسه هیات مشورتی مستقل برای دادن مجوز واکسن برای نوجوانان خواهد شد یا نه.

واکسن‌های شرکت‌های مدرنا و جانسون‌اندجانسون نیز در حال آزمایش واکسن‌هایشان در افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله هستند و داده‌های به دست آمده از کارآزمایی مدرنا قرار است به زودی منتشر شود.

فایزر و مدرنا همچنین کارآزمایی بالینی واکسن‌هایشان در کودکان کم‌سن‌تر - از شش ماه تا ۱۱ سال- نیز آغاز کرده‌اند. هر دوی این شرکت‌ها گفته‌اند امیدوارند که بتوانند تا اوائل سال آینده میلادی (۲۰۲۲) کودکان زیر ۱۱ سال را هم واکسینه کنند.

شرکت‌های فایزر و بیونتک کارآزمایی واکسن کرونایشان را در کودکان زیر ۱۲ سال آغاز می‌کنند

کارشناسان می‌گویند واکسیناسیون کودکان و نوجوانان گامی ضروری برای رسیدن به ایمنی جمعی و مهار کردن پاندمی کرونا است.

فایزر و بیونتک اعلام کردند در روزهای آینده از سایر سازمان‌های ناظر دراویی در سطح جهان نیز درخواست خواهند کرد به واکسن کرونایشان برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله مجوز بدهند.

کد خبر 593987 برچسب‌ها كروناويروس واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن کرونا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود