Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:46:06 GMT

۷ فعالیت ورزشی برای مقابله با فشار خون بالا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۰۰۹

۷ فعالیت ورزشی برای مقابله با فشار خون بالا

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس، فشار خون بالا یکی از مرگبارترین بیماری‌هایی است که رگ‌های خونی و قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری خاموش می‌تواند بدون علامت بوده و فرد برای مدت‌ها از بیماری خود اطلاعی نداشته باشد.

تحقیقات نشان داده است دستکم یک چهارم افراد بالغ در بریتانیا از فشار خون بالا رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، دانشمندان انگلیسی می‌گویند با انجام برخی فعالیت‌های ورزشی می‌توان از بروز علائم فشار خون بالا جلوگیری به عمل آورد.

فشار خون بالا باعث تشدید فشار به دیواره رگ‌ها که مسئول انتقال خون به اندام‌ها و بافت‌های بدن هستند می‌شود. یافته‌ها موید آن است که فشار خون بالا باعث افزایش خطر ابتلای افراد به سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود. با این وجود، می‌توان با انجام برخی اقدامات ساده و تغییر سبک زندگی به کاهش خطر این بیماری کمک کرد.

تغییر در فعالیت‌های روزانه‌ای که دارید یکی از این موارد است. برخی ورزش‌ها به طور خاص برای ارتقای سیستم قلبی – عروقی شامل قلب، ریه ها و عروق خونی طراحی شده اند. این فعالیت‌های هوازی با درگیر کردن گروه بزرگ عضلات به صورت حرکات تکراری می‌توانند باعث کاهش خطر بروز علائم فشار خون بالا شوند.

این هفت ورزش تخصصی شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- دوچرخه سواری
۲- پیاده روی سریع
۳- شنا کردن
۴- انجام حرکات هوازی
۵- باغبانی
۶- تنیس
۷- آهسته دویدن

متخصصان انگلیسی تاکید دارند ورزش‌های مختلف باعث تاثیرات متفاوت در بدن می‌شوند. برای مثال، اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، به ورزش‌های هوازی بپردازید، زیرا این ورزش‌ها بیشترین کمک را به قلب و عروق خونی می‌کنند. با این حال، این افراد باید از ورزش‌هایی که فشار زیادی به قلب وارد می‌کنند، اجتناب کنند.

به طور کلی ورزش‌های هوازی به حرکات تکرار شونده و منظم اطلاق می‌شوند که قلب، ریه ها، رگ‌های خونی و عضلات را درگیر می‌کنند. در کنار انجام حرکات ورزشی ذکر شده، می‌توانید برای کاهش فشار خون تغییراتی در رژیم غذایی خود به عمل آورید.

بهترین و ساده‌ترین راهکار برای کاهش فشار خون، کاستن از نمک طعامی است که به صورت روزانه مصرف می‌کنید. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، افراد بالغ نباید بیش از ۶ گرم نمک در شبانه روز مصرف کنند. این در حالی است که بسیاری از مردم بیش از این مقدار نمک را در رژیم غذایی خود می‌گنجانند.

بیشتر بخوانید

انواع سردرد را بشناسید +علائم و روش‌های درمان سرگیجه و حالت تهوع؛ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشار خون بالا ورزش کردن کاهش فشار خون فشار خون بالا ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است