Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های مربوط به اشتغال همچنان در اولویت‌های استان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود، گفت: پروژه‌های سدسازی، راه سازی و اشتغال در سال ۱۴۰۰ به قوت خود تداوم خواهد داشت.

سیداسکند رصیدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال مجموعه‌ای از تدابیر، سیاست ها و اقدامات در استان همدان پیش‌‎‌بینی شده است، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال در استان همدان سه گام پیش‌بینی شده که گام اول توجه به تولید است که در این راستا سیاست‌هایی در استان پیش‌بینی شده و باید اقداماتی که به طور مستقیم تولید را می‌تواند پشیبانی کند، اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تسهیل در جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت‌های همدان از دیگر اقدامات استان در راستای تولید است، تصریح کرد: استان همدان در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی نوین، صنعت، تجارت و مباحث دانش‌بنیان می‌تواند تولیداتی داشته باشد که همه تدبیر مدیریت استان این است که جذب سرمایه‌گذار برای فعلیت یافتن هرچه بیشتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه استان انجام بگیرد تا به تولید کمک کند.

صیدایی با بیان اینکه تلاش مدیریت استان این است که بهبود فضای کسب و کار در استان صورت بگیرد، مطرح کرد: تمام تلاش استان این است که مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تأکید بربهره‌وری در تولید، بیان کرد: به تولید زمانی می‌توانیم اهمیت لازم را بدهیم که استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری در تولید داشته باشیم همچنین با کیفیت شدن تولیدات داخلی در استان از دیگر نکات حائز اهمیت بوده تا تمرکز بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کیفی شدن تولیدات داخلی در پیشگیری از ورود کالاهای خارجی و کالاهای مشابه داخلی مؤثر خواهد بود، ادامه داد: کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد از دیگر سیاست‌های استان در تحقق شعار سال بوده به‌طوریکه این واحدها توسط دستگاه‌های استانی شناسایی شده و ظرفیت‌های هر کدام از این واحدها مشخص شده و همه سیاست مدیریت استان این است که این واحدها فعال شوند.

صیدایی با اشاره به توجه به صنایع کوچک و متوسط در استان همدان، خاطرنشان کرد: استان همدان دارای صنایع مادر و بزرگ نیست اما صنایع کوچک و متوسط زیادی دارد که می‌تواند در تولید بسیار اثرگذار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگسازی و آشنا کردن مردم با سرمایه‌گذاری و مشارکت در سرمایه‌گذاری از دیگر اولویت‌های استان بوده است، یادآور شد: تلاش این است که ثبات در قوانین و مقررات وجود داشته باشد چراکه این مقوله می تواند به تولیدکننده کمک کند که افزایش ابزارها و زیرساخت ها در سرمایه‌گذار از نکات پر اهمیت در تولید است.

وی با تأکید بر اینکه گام دوم سیاست استان در راستای تحقق شعار سال پشتیبانی است، گفت: مبارزه جدی با فساد به ویژه قاچاق کالا، جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای مشابه داخلی و واسطه‌گری، حل مشکلات واردات مواد اولیه، حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و فناور، حمایت از صنعتی شدن و جلوگیری از خام فروشی، فرهنگسازی در راستای خرید کالای ایرانی و ممنوعیت خرید کالاهای غیراساسی خارجی، کاهش التهاب و نااطمینانی  و آرامش بخشی به افکار مردم، شناسایی بازار کشورهای همسایه از برنامه‌ها و سیاست های استان در گام دوم در راستای تحقق شعار سال است.

وی با تأکید بر اینکه فعالسازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری مصوباتی که از واحدهای تولیدی پشتیبانی می‌کند، از اولویت‌های جدی استان است، اضافه کرد: تقسیط مالیات و تنفس بانک ها از مباحثی است که در پشتیبانی بسیار پراهمیت بوده و تداوم حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از مباحث مهم در گام دوم است.

صیدایی با بیان اینکه در گام سوم یعنی مانع زدایی‌ها مطالعه و بازنگری ساختار اداری و فرآیندهای زمان بر و پر هزینه اعطای مجوزها، حذف موانع قانونی صدور مجوزهای کسب و کار و اصلاح قوانین و تسهیل ورود به عرصه اقتصاد از جمله اقدامات استان خواهد بود، افزود: اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، گمرک و بیمه همه در دستور کار استان قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تداوم سدسازی‌ها در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در سال جاری تداوم سدسازی‌ها را در استان خواهیم داشت به طوریکه سد گرین نهاوند با ۳۳۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خصوصی و سد خرمرود با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به قوت خود ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه ساخت تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب شهرستان های استان همدان از اولویت های ویژه است، یادآور شد: راه آهن همدان- ملایر که دو شبکه شمال و جنوب استان را به هم وصل می‌کند، به جدیت کار می‌شود.

صیدایی با اشاره به اینکه تداوم راه سازی و شبکه‌های راهی در بخش های مختلف استان از پروژه‌های بزرگی است که منابع زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، بیان کرد: پروژه‌های مربوط به اشتغال همچنان در اولویت استان همدان است که توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ بودجه استان در بخش هزینه‌ای و عمرانی رقم خوبی کسب کرده است، گفت: بودجه عمرانی استان در سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و بودجه هزینه‌ای استان ۵۷۵ میلیارد تومان بوده که رقم خوبی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه بودجه 1400 سدسازی راهسازي استانی اقتصادی توليد تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها تحقق شعار سال سرمایه گذاری استان همدان سال ۱۴۰۰ سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد