Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:50:10 GMT

تغییر ترکیب تیم‌های ملی تنیس روی میز بعد از دو سال

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۲۷۷۴

تغییر ترکیب تیم‌های ملی تنیس روی میز بعد از دو سال

به گزارش خبرنگار مهر، لغو متوالی رقابت‌های بین المللی تنیس روی میز طی سال گذشته میلادی توقف در برنامه‌های داخلی تیم‌های ملی کشورمان را به همراه داشت طوری که به خاطر عدم اعزام این تیم‌ها و در کل عدم حضور در میادین آسیایی و جهانی هیچ رقابتی هم ویژه انتخاب ملی پوشان برگزار نشد.

البته اسفندماه سال گذشته پینگ پنگ بازان ایران در دو مرحله مسابقات گزینشی المپیک (آسیایی و جهانی) شرکت کردند اما ترکیب بازیکنان اعزامی به این رقابت‌ها بر اساس تصمیماتی بود که پیش از برای المپیک گرفته شده بود نه مسابقات انتخابی تیم ملی و نتایج آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم یعنی برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی برای سال جاری در دستور کار فدراسیون تنیس روی میز قرار گرفته تا بعد از نزدیک به دو سال ترکیب تیم‌های ملی در هر دو بخش مردان و بانوان تغییر کند.

آخرین رویدادی که به منظور انتخابی ترکیب بازیکنان ملی پوش تنیس روی میز برگزار شد، مربوط به آذرماه سال ۹۸ می‌شود. قرار بود اوایل فروردین ماه ۹۹ رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان در کره‌جنوبی برگزار شود و به همین دلیل مسابقات گزینشی برگزار شد تا ترکیب بازیکنان اعزامی مشخص شود. بر اساس رقابت‌های برگزار شده در آن زمان نیما و نوشاد عالمیان همراه با امیرحسین هدایی، افشین نوروزی و آریا امیری در بخش مردان همراه با مهشید اشتری، شیما صفایی، ندا شهسواری، پریناز حاجیلو و کیمیا رستمی در بخش بانوان ترکیب تیم‌های ملی را به خود اختصاص دادند.

البته که برگزاری مسابقات قهرمانی جهان بعد از دو سه مرحله جا به جایی در نهایت منتفی شد و برای این ترکیب‌ها هم اعزامی صورت نگرفت اما به هر حال تیم‌های ملی مردان و بانوان تنیس روی میز از سال ۹۸ تا به امروز ترکیب جدیدی به خود ندیده‌اند. فدراسیون تنیس روی میز البته قصد دارد به خاطر در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های انتخابی تیم ملی در هر دو بخش را طی سال جاری برگزار کند.

به خاطر پاندمی کرونا و به خصوص شرایط جدیدی که این ویروس در کشور ایجاد کرده زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی مردان و بانوان مشخص نیست اما قاعدتاً با توجه به زمانی برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۱ شهریورماه (قطر) این رقابت‌ها باید در همین نیمه نخست سال برگزار شود. البته با لحاظ کردن چالش‌هایی که وجود دارد و می‌تواند برگزاری مسابقات را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر کرونا و محدودیت‌هایی که به دنبال خواهد داشت، رقابت‌های باشگاهی برنامه نیمه تمامی است که فدراسیون تنیس روی میز قصد دارد در ۶ ماهه نخست سال و پیش از المپیک آن را به سرانجام برساند، اهمیت المپیک و زمانی که باید صرف حضور در آن شود هم غیرقابل چشم پوشی است. در این میان درگیری بازیکنانی مانند نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در لیگ‌های فرانسه و مجارستان قابل توجه خواهد بود در برنامه ریزی هایی که مسئولان فدراسیون تنیس روی میز برای برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی خواهند داشت.

کد خبر 5184343 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تنیس روی میز رقابتهای انتخابی تیم ملی مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران کشتی فرنگی کشتی آزاد فدراسیون فوتبال جودو کسب سهمیه المپیک شهاب الدین عزیزی خادم تیم فوتبال فولاد خوزستان ویروس کرونا مهدی طارمی فدراسیون تنیس روی میز برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تیم های ملی رقابت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

توافقات نهایی برای میزبانی یزدی‌ها در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در جلسه رئیس فدراسیون والیبال با استاندار یزد انجام شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس تقوی در جلسه‌ای با فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود! / فیلم
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور با دو تغییر مهم
  • پیروزی تنیس باز مازندرانی در گام نخست مسابقات عربستان
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا