Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مطابق اسناد و منابع موجود، مهدی تاج در طول جلسه کمیته اجرایی AFC، فرصتی برای اعتراض به موضوع میزبانی بحرین نداشته و طرح مباحثی غیر از این موضوع، سندیت ندارد و جریان رسانه‌ای است که نزدیکان به او راه انداخته‌اند.

 موضوع اعطای میزبانی به بحرین در انتخابی جام جهانی فوتبال و سلب میزبانی از ایران، یکی از مسائل مهم چند روزهای اخیر فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم واکنش مهدی تاج، نایب رئیس ایرانی AFC به این موضوع در ماه های گذشته نیز یکی از موضوعات مورد بحث بوده که بارها بازتاب‌های رسانه‌ایی به همراه داشته است، تا اینکه در روزهای گذشته و بعد از برگزاری جلسه کمیته اجرایی AFC، عنوان شد مهدی تاج در این جلسه به موضوع میزبانی بحرین اعتراض کرده است.

انتشار این خبر در کنار پاسخ کوتاه ویندزور جان، دبیرکل AFC به این موضوع آن هم همراه با عکسی از دیدار تاج و دبیرکل در لابی محل برگزاری جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در شرایطی بود که پیش از آن AFC هیچ اشاره‌ای به مبحث میزبانی بحرین به عنوان دستور کار این جلسه و اعتراض مهدی تاج در این نشست نکرده بود.

هم‌چنین تاکنون هیج سندی درباره گنجاندن موضوع میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در دستور کار جلسه مذکور و حتی درخواست مهدی تاج برای اظهارنظر در جریان این نشست در دستور کار جلسه کمیته اجرایی منتشر نشده است.

در این راستا، غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال، طرح اعتراض به میزبانی بحرین از سوی مهدی تاج را نادرست دانست و گفت: «بر خلاف آنچه که در برخی از رسانه ها مطرح شده است، طبق اعلام رسمی صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع اعتراض ایران به میزبانی بحرین در مسابقات باقیمانده گروه C مقدماتی جام جهانی قطر اصلا در دستور کار هیات رئیسه نبوده است. زمانی که موضوعی در دستور کار جلسه نباشد، طرح برخی از موارد با توجه به اعلام رسمی AFC، ادعایی خلاف واقع و فریب افکار عمومی می‌باشد. اعتراض نماینده ایرانی عضو هیات رئیسه AFC آن هم زمانی که موضوع در دستور جلسه نبود بسیار دیرهنگام و نمی‌دانم چه نتیجه‌ای داشته است.»

در واقع طبق آنچه رفعیی، حقوقدان بین‌المللی هم عنوان کرده، تنها مسائلی در جلسه کمیته اجرایی AFC طرح می‌شود که از قبل در دستور این جلسه وجود داشته باشد و هیچ فرصتی به اعضا حتی رئیس کنفدراسیون برای طرح مفاد خارج از دستورجلسه داده نمی‌شود.

مطابق همین موضوع، مهدی تاج هم طبیعتا هیچ فرصتی برای طرح اعتراض به میزبانی بحرین نداشته است و انتشار خبر اعتراض تاج به این میزبانی هم بیش از آنکه واقعیت داشته باشد به نظر جریان‌سازی رسانه‌ای یاران نزدیک به او، برای تطهیر و موثر نشان دادن حضور مهدی تاج در پست نایب رییسی AFC است.

هرچند براساس آنچه از تصاویر منتشره از این خبر مشخص است، دیدار تاج و دبیرکل AFC خارج از جلسه و به صورت سرپایی بوده که طبیعتا یک عکس از یک گفت‌وگوی کوتاه نیز نمی‌تواند سندی برای طرح اعتراض مورد ادعا باشد.

متاسفانه این یک واقعیت درست است که هیچ یک از کرسی‌ها بین‌المللی فوتبال ایران در چند دهه گذشته نتوانسته هیچ منفعتی را نصیب فوتبال ایران کند و در جایگاه دفاع از منافع ایران ظاهر شود. امید است که در فدراسیون جدید این روندها نیز تغییر کند.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جلسه کمیته اجرایی میزبانی بحرین دستور کار مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده بزرگ و جذاب پائز بعد از ورود به ایران

به گزارش "ورزش سه"، موریس موتا پائز پس از ورود به تهران افزود: من آگاه هستم به این موضوع که والیبال چقدر در ایران از اهمیت برخوردار است. یادم می‌آید که از سال 2014 تا الان رشد یافته است و ایرانی‌ها والیبال را دوست دارند.

او با بیان این‌که من می توانم به خوبی این موضوع را احساس کنم، تصریح کرد: امیدوارم که در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان بسیار هیجان زده هستم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من با شما صادق هستم، می دانم که همه هواداران اینجا واقعاً والیبال را دوست دارند، برای آنها عملکرد تیم بسیار مهم است، اینکه تیم چه کاری انجام می‌دهد؟ چه کسی مربی است؟ چه بازیکنانی حضور دارند؟ اما من واقعاً روی کار متمرکز هستم.

وی تاکید کرد: همگی یک هدف بزرگ داریم و واقعا باید روی آن تمرکز کنیم که آن هدف هم راه‌یابی به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم و باید متمرکز پیش رویم چون در صورت کسب این نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم که چنین باشد.

پائز خطاب به مردم ایران گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی را بسازیم و در پاریس 2024 باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال 2024 در گروه مردان از یکم 16 خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • استقلال، امیدوار به بخشش حسینی در استیناف
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • وعده بزرگ و جذاب پائز بعد از ورود به ایران
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان