Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملیحه یغمایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود : حضور بانوان توانمند و متخصص در مدیریت های محلی به خصوص شوراهای اسلامی شهر و روستا می تواند باعث توسعه و آبادانی بهتر شهر و روستا و مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های عمومی شود.
وی اضافه کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت بسیار مناسبی است تا بانوان ما که حدود نیمی از جمعیت  خراسان شمالی را تشکیل می دهند، خود را وارد عرصه مدیریتی  شوند و بتوانند با کسب تجربه در امور محلی خود را برای مدیریت های بالاتر آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یغمایی تحقق مطالبات بانوان را در عرصه مدیریت شهری و روستایی را از مزیت های حضور این قشر در عرصه مدیریت های محلی دانست و اظهارداشت : مردم ما به بانوان همانند مردان اعتماد دارند و چه بسا در رقابت های انتخاباتی اقبال مردم نسبت به این قشر بیشتر نیز باشد و بانوان ما باید بدون واهمه در عرصه های رقابت های انتخاباتی  شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی تصریح کرد : بررسی ها نشان می دهد که حضور بانوان در رقابت های انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا کم رنگ است و این در حالیست که ما بانوان متخصص زیادی داریم که می توانند نقش خوبی در مدیریت محلی ایفاء کنند.
یغمایی رقابتی شدن انتخابات را از دیگر مزیت های حضور بانوان در این عرصه دانست و اظهارداشت : رقابتی شدن انتخابات ، مشارکت گسترده مردم را در صندوق های اخذ رای رقم خواهد زد.
براساس آمار رسمی از از ۷۰۱ داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی ۲۴ شهر استان خراسان شمالی حدود ۱۲ درصد که ۸۱ نفر را شامل می شود را بانوان تشکیل می دهند و  از دو هزار و ۶۳۵ داوطلبی که تا روز پنجم برای رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی روستایی شرکت کردند، حدود ۵.۴ درصد را بانوان تشکیل دهند.         

در استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک هزار و ۲۹۹ آبادی و روستا وجود دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود.

هم اینک ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتخابات  سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری ، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

برچسب‌ها بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی بانوان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ استانداری خراسان شمالی بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی بانوان اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت های انتخاباتی رقابت های انتخابات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند