Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@16:49:56 GMT

بیت کوین کمی رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۳۴۱

بیت کوین کمی رشد کرد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در ادامه روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی، این بار نوبت به یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی رسیده است. طبق اعلام مدیران شرکت میتو، این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری خواهد کرد. این اقدام در راستای تنوع بخشی به دارایی های این شرکت در زمان همه گیری کرونا و کاهش آسیب پذیری به سبد دارایی های نقدی این شرکت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ه گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، پس از آن که صرافی کوین بیس موفق شد مجوز عرضه اولیه سهام خود در بورس نیویورک را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کسب کند، حالا دیگر صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی به نام کراکن نیز اعلام کرده که در تدارک عرضه سهام خود در بورس برای سال ۲۰۲۲ میلیادی است. این صرافی اکنون چهارمین صرافی بزرگ دنیا محسوب می شود و بیش از ۶ میلیون مشتری دارد. جسی پاول- مدیرعامل این صرافی- پیشتر گفته بود بیت کوین پتانسیل رسیدن به یک میلیون دلار را دارد.

مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی اکنون به چیزی در حدود دو تریلیون دلار رسیده که این به معنای ارزش بازاری معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است. مجموع ارزش ارزهای دیجیتالی در حال حاضر همچنین از مجموع ارزش بازار شرکت های گوگل و تسلا نیز بیشتر است. انتظار می رود به زودی ارزهای دیجیتالی به با ارزش ترین بازار جهان تبدیل شوند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۴ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۸ هزار و ۲۹۴.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۷۲.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۴۴.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۷۶ درصد افزایش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷۳.۰۹ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۱ درصد کاهش

۷- پولکا دوت

قیمت: ۴۰.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۷ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۲۹.۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۲۴.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۱۰ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۱.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۸ درصد افزایش

پربیننده ترین ریزش قیمت‌ سکه عقب نشینی بازار فلزات گرانبها/ معامله‌گران همچنان ریسک پذیرند طلا به بالاترین سطح ۵هفته رسید/ نقره در بالاترین سطح دو هفته‌ای قرار گرفت قیمت دلار ۱۹ فروردین ماه۱۴۰۰ دلار نزولی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین برجام ارزهای دیجیتالی درصد افزایش مجموع ارزش ارزش بازار بیت کوین ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازارهای جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت 

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت‌ نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه‌ سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است. 

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد