Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:45:37 GMT

یکهزار و ۵۸۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در لرستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۳۹۶

به‌ گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان داریوش حسن نژاد افزود: چاه‌های فاقد پروانه در حال تعیین تکلیف هستند.

وی اظهار کرد: چاه های حوضه آبریز کرخه در پلدختر، چغلوندی، خرم‌آباد، الشتر، کوهدشت، نورآباد و رومشکان و حوضه کارون در شهرستان‌های ازنا، دورود، الیگودرز و بروجرد هستند.

حسن‌نژاد در خصوص میزان آب تولیدی در لرستان گفت: متوسط تولید و خروجی آب سطحی ۲ حوضه آبریز کرخه(سیمره، کشکان و مولاب) و کارون بزرگ (سزار و بختیاری) در دراز مدت به ترتیب هفت میلیون ۹۷۴ هزار مترمکعب و ۱۲ هزار میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کرخه ۶۰۷.۹ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی ۵۱۴.۸ میلیون متر مکعب، صنعت ۱۱.۳ میلیون مترمکعب و شرب ۸۱.۸ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.

حسن‌نژاد اظهار داشت: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کارون نیز ۵۸۶.۲ میلیون مترمکعب شامل بخش کشاورزی با ۵۱۵.۱ میلیون متر مکعب، صنعت ۱۶.۹ میلیون مترمکعب و شرب ۵۴.۲ میلیون مترمکعب است.

برچسب‌ها آبیاری شرکت آب منطقه ای خرم آباد لرستان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیاری شرکت آب منطقه ای خرم آباد آبیاری شرکت آب منطقه ای خرم آباد لرستان وزارت نیرو اخبار کنکور میلیون مترمکعب حوضه آبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند