Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:56:49 GMT

تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به ۷۱۰ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۶۹۱

تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به ۷۱۰ نفر رسید

گروه استان‌ها- مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به سیر صعودی کرونا در گیلان گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۷۱۰ نفر رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   رشت  ، حسن رخ‌شاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان اظهار داشت: درحال حاضر 710 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و 140 نفر فقط در یک روز بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها از ابتدای سال 1400 تاکنون روند افزایشی داشته که بسیار نگران‌کننده است گفت: تعداد بیماران بدحال در بیمارستان‌ها به 90 نفر می‌رسد و 10 نفر فقط در یک روز بستری شدند.

رخ‌شاد با اشاره به عوامل سیر صعودی آمار مبتلایان و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی از اثرات دید و بازدیدها در ایام عید، حضور مهمانان در گیلان، کاهش ماسک زدن‌ها و حضور در دورهمی و مهمانی‌ها است.

آزاد کردن سفرها به گیلان در ایام نوروز تصمیم اشتباهی بودآخرین وضعیت شیوع کرونا در گیلان/ 5 شهرستان نارنجی شد+ جدولجانشین ستاد کرونا گیلان: طرح غربالگری شهید سلیمانی مجدداً در استان اجرا می‌شود

وی از شهروندان خواست تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند و افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن‌ ماسک و خودداری از حضور در دورهمی‌ها و اماکن شلوغ امیدواریم که بتوانیم این چرخه از بیماری‌ را کنترل کنیم.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون 13 شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند تصریح کرد: از شنبه 21 فروردین ماه محدودیت‌های کرونایی در استان گیلان اِعمال می‌شود.

رخ‌شاد با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مردم در وضعیت فعلی خاطرنشان کرد: انتظار این است که با رعایت پروتکل‌ها و کمک مردم بتوانیم وضعیت فعلی را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بستری در بیمارستان ها رعایت پروتکل ها تعداد بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اختصاص ۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد. - اخبار استانها -

انور اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا از بیماران خاص در استان حمایت می‌شود؟ اظهار داشت: در دو سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شد که از 107 بیماری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی این صندوق تنها 5 نوع بیماری مشمول حمایت می‌شدند که اکنون 107 بیماری تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: در سال نخست 5 هزار میلیارد تومان، سال دوم 7 هزار میلیارد تومان و اکنون برای سال سوم 9هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان درباره نحوه حمایت از بیماران افزود: این بیماران به دو صورت که نخست سامانه‌ای و خودکار در سیستم نشان‌دار می‌شوند که اکنون 80 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کردستان شناسایی و مشمول حمایت این صندوق هستند. 

وی بیان کرد: از این 80 هزار نفر 40 درصد مربوط به بیمه تأمین اجتماعی هستند یعنی چتر حمایتی تنها محدود به بیمه سلامت نیست بلکه تمام ایرانیان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی در کشور 5 میلیون نفر و در کردستان 150هزار بار بوده است. 

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر 450میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده که از این میزان 40 میلیارد تومان آن در این اداره‌کل پرونده‌ها به صورت دستی از بیماران تحویل گرفته شده و بازپرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان اذعان داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از این خدمات باید حتماً عضو یکی از بیمه‌های پایه (بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح) باشند.

انتها یپیام/481/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت