Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی لیسبون، روز جمعه برای ژوزه سوکراتش، نخست وزیر سوسیالیست پیشین پرتغال به اتهام پولشویی و جعل سند، قرار مجرمیت صادر و پرونده وی را به دادگاه کیفری ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، با این حال، قاضی تحقیق پرونده درباره اتهام فساد مالی سوکراتش ۶۳ ساله قرار منع تعقیب صادر کرد.

ژوزه سوکراتش، در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ به‌عنوان رهبر حزب سوسیالیست پرتغال، نخست وزیر این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی کل پرتغال در سال ۲۰۱۷ سوکراتش را به ارتکاب ۳۱ عنوان مجرمانه متهم کرده بود. براساس این پرونده، نخست وزیر پیشین متهم شده بود که در دوره ۶ ساله زمامداری، ۳۴ میلیون یورو پول غیرقانونی در قبال مداخله به نفع سه‌ گروه بزرگ اقتصادی دریافت کرده است.

پلیس قضایی پرتغال در سال ۲۰۱۵ ژوزه سوکراتش را در آغاز رسیدگی به پرونده بازداشت کرد. این ماجرا با متهم شدن ۱۹ نفر دیگر به ارتکاب ۱۸۹ عنوان مجرمانه بدل به یک رسوایی سیاسی بزرگ در این کشور جنوب غربی اروپا شد.

با وجود صدور قرار مجرمیت، تبرئه سوکراتش و ۱۵ متهم دیگر این پرونده از بسیاری از عناوین اتهامی، یک پیروزی بزرگ برای آنان به شمار می‌رود.

نخست وزیر پیشین پرتغال پس از اعلام رای قاضی تحقیق گفت: «تمام دروغ‌ها و اتهام‌های بزرگ نقش بر آب شدند.» وی اطمینان داد تا زمان تبرئه از تمام عناوین اتهامی به مبارزه ادامه خواهد داد.

تاریخ برگزاری دادگاه هنوز اعلام نشده است. سوکراتش باید در محکمه در برابر اتهام پنهانکاری دریافت پول با همدستی کارلوش سانتوش سیلوا، تاجر بزرگ و دوست دوران کودکیش پاسخ دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرتغال نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.

یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد