Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@15:20:59 GMT

تزریق رایگان واکسن ایرانی کرونا به مردم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۳۷۷۳

تزریق رایگان واکسن ایرانی کرونا به مردم

به گفته عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا و سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن ایرانی کووید ۱۹ قیمت واکسن ایرانی گرونا هر چه قدر که باشد دولت باید آن را خریداری کند و در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش مشرق، مینو محر، در خصوص ورود بیماری کرونا به موج چهارم و ضرورت تعطیلی تهران گفت: با توجه به شیوع بسیار زیاد این بیماری و افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها، بستری و مرگ‌ومیر و همچنین این موضوع که ویروس غالبی که در جامعه در درحال حاضر در حال گردش است، ویروس جهش یافته انگلیسی است که قدرت انتقال بسیار بالایی دارد، حتما توصیه می‌شود که حداقل ۵ تا ۷ روز تهران قرنطینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* نتایج مرحله اول واکسن کوو ایران برکت چه زمانی در نشریه‌های بین المللی منتشر می‌شود؟

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن ایرانی کرونا در پاسخ به این سوال که نتایج مرحله اول واکسن کوو ایران برکت چه زمانی در نشریه‌های بین المللی منتشر می‌شود؟، افزود: ما مقاله نتایج مرحله اول این واکسن را نوشته و تحویل داده ایم و این مقاله باید در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد، تا ببینیم  در کدام نشریه بین‌المللی منتشر می‌شود.

* واکسن کوو ایران برکت چه زمانی در اختیار عموم می‌گیرد؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا در پاسخ به سوال دیگری در این خصوص که واکسن کوو ایران برکت چه زمانی در اختیار عموم می‌گیرد؟، توضیح داد: به امید خدا در خرداد تا تیر ماه این واکسن به میزان تولیدی می‌رسد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند و واکسن برطبق اولویت بندی به افراد تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این واکسن هر چه سریع‌تر در دسترس قرار بگیرد چرا که در حال حاضر تهیه واکسن از دیگر کشورها دشوار است و همه کشورهای دنیا با کمبود واکسن رو به رو هستند و از این رو امیدواریم هر چه سریع‌تر تولیدات خود را به ثمر برسانیم تا بتوانیم هر چه زودتر مردم را واکسینه کنیم.

* قیمت واکسن کوو ایران چه قدر است؟

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن ایرانی کرونا در پاسخ به این سوال که قیمت واکسن کوو ایران چه قدر است؟، بیان کرد: از  قیمت این واکسن اطلاعی ندارم، اما قیمت این واکسن هر چه قدر که باشد دولت باید آن را خریداری کند و در اختیار مردم قرار دهد چرا که مردم در شرایط اپیدمی نباید هزینه‌ای برای واکسن پرداخت کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کرونا واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا سلامت واکسن واکسن کرونای ایرانی واکسن ایرانی دولت سازمان جهانی بهداشت ایران واکسن ایرانی چه قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی