Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:13:38 GMT

احتمال انتقال کرونا از طریق سطوح چند درصد است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۰۴۵

احتمال انتقال کرونا از طریق سطوح چند درصد است؟

احتمال انتقال کرونا از طریق سطوح؛ یک در ۱۰ هزار است!براساس آخرین تحقیقات «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» (CDC) خطر انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح بسیار کم و در حدود یک در ده هزار تخمین زده شده است.

به گزارش برنا؛ این مرکز به مردم سراسر جهان توصیه می‌کند پروتکل‌های بهداشتی را برای ضد عفونی سطوح رعایت کنند،‌ اما در این مورد وسواس نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه گیری کرونا باعث شده است که اکثر مردم جهان همراه خود مواد ضدعفونی کننده داشته باشند و بیش از هر زمان دیگری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. با این وجود برخی متخصصان بهداشت عمومی بر این باور هستند زیاده روی در ضدعفونی سطوح کاربرد چندانی ندارد و تنها باعث اتلاف وقت و انرژی می‌شود.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مردم جهان از ابتدای همه گیری کرونا مطرح شده بود این سوال مهم بود که آیا ویروس کرونا از روی سطوح منتقل می‌شود یا خیر. آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید خطر انتقال از طریق سطوح بسیار کم است. براساس برآوردهای تخمینی احتمال انتقال ویروس از روی سطوح از سوی این مرکز یک در ده هزار برآورد شده است.

این مرکز تحقیقاتی تاکید می‌کند برخی مکان‌های حساس همچون اتاق‌های عمل،‌ مراکز درمانی و بهداشتی باید پروتکل‌های بهداشتی به شدت رعایت شود، اما ضد عفونی شدید و غیر معمول مراکز تجاری، لابی هتل‌ها و برخی مراکز عمومی در حد معقول کفایت می‌کند و نیازی به نگرانی و وسواس شدید نیست. در این گزارش آمده است که تمیزکردن معمولی با مواد شوینده و صابون در بسیاری از موارد کافی است و خطر انتقال را به شدت کاهش می‌دهد.

در این گزارش به این نکته مجددا اشاره شده که ویروس کرونا از طریق هوا بیشتر از سطوح قابلیت انتقال دارد. در صورتی که بسیاری تصور می‌کنند با تمیز کردن سطوح در امان هستند ولی ماسک نمی‌زنند مسیر کاملا اشتباهی را در پیش می‌گیرند. در گزارش توصیه شده، سطوحی که در معرض تماس زیاد قرار دارند، ضدعفونی شوند و زدن ماسک و بهبود سیستم تهویه را یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش انتقال ویروس می‌داند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در سطوح کرونا از طریق طریق سطوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟