Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی یکی از تشکل‌های فعال در دانشگاه‌های کشور است، این تشکل در سال 1367 با پیامی از سوی حضرت امام (ره) و به مناسبت دهمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین تأسیس شد.

ترویج اسلام در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، زمینه‌سازی برای تحقق جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم بومی و دینی و زمینه‌سازی و کمک برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تبیین، ترویج و تحقق فرامین و رهنمودهای امامین انقلاب، تحکیم و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین و توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از مهم ترین اهداف تشکیل بسیج دانشجویی است.

از جمله فعالیتهای بسیج دانشجویی، برگزاری طرح اردوی جهادی است که با هدف محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم برگزار می شود.

بسیج دانشجویی در سال‌های اخیر توانسته با برگزاری برنامه‌های مختلف من جمله اردوهای جهادی، بررسی مشکلات، ارائه راهکار برای حل مشکلات و مطالبه گری از مسئولان برای حل مسائل مردم و کشور نقش قابل توجهی در حل مسایل مردم و کشور ایفا کند.

بسیج دانشجویی همچنین چندسالی است که با پیگیری طرح اعتلاء توانسته گام های مثبتی را برای حل مسائل مردم و کشور بردارد. طرح اعتلاء یا همان طرح تحول سازمان بسیج دانشجویی با هدف هدایت بدنه دانشجویی به سمت مسئله محوری و تلاش برای حل مسائل و مشکلات کشور در دست اجراست و به گفته حمید بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی برای پیگیری این طرح دبیرخانه‌ای نیز از اعضای سابق بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده تا به‌صورت مستمر اجرای طرح تحول را رصد و پیگیری کند.

 بسیج دانشجویی با راه‌اندازی طرح اعتلا به دنبال تشکیل و حرفه‌ای سازی هسته‌های دانش‌بنیان حل مسئله کشور است و در همین راستا نیز دوره‌ای دو روزه برای آشنایی دبیران استانی طرح اعتلا در سازمان بسیج دانشجویی کشور اجرا کرده است.

یکی از اقدامات موثر بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی کشور پرداختن علمی به مشکلات کارگران و پیگیری مطالبات آنها از مسئولان بوده و در این راستا موفقیت های چشم گیری هم داشته است. دانشجویان بسیجی در سال گذشته هم اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف داشتند، یکی از برجسته ترین اقدامات آنها در سال گذشته، کمک دانشجویان بسیجی به ریشه کن کردن کرونا در کشور بود. این دانشجویان در دوران شیوع کرونا، با اقداماتی مانند تولید و توزیع گسترده ماسک و موادضدعفونی کننده، ضدعفونی معابر و خیابان ها، شرکت در رزمایش همدلی و کمک به نیازمندان و... نقش برجسته ای ایفا کردند.

* تلاش برای تامین اقلام بهداشتی و پزشکی مردم در دوران کرونا

بحث کمبود اقلام پزشکی مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و... در کشور در ابتدای شیوع کرونا از مشکلاتی بود که مردم را با مشلاتی مواجه کرد. در همین راستا دانشجویان بسیجی با رصد مسایل و نیازهای مردم در این حوزه را بررسی کردند و با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، گان و اقلام بهداشتی و توزیع این اقلام به صورت رایگان میان مردم محروم، توانستند بخشی از نیاز کشور را پاسخ دهند.

مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در این باره به فارس گفت: از اول سال تقریباً در همه استان‌ها، قرارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی توسط بسیج دانشجویی راه اندازی شد و شروع کردیم به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده.

 

 

وی گفت: کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در سازمان بسیج دانشجویی هم راه اندازی شد. دانشجویان و مردم بسیاری به صورت شبانه روزی در این کارگاه حضور داشتند و به صورت جهادی و رایگان برای تامین نیاز مردم تلاش کردند.

* تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا و تولید و توزیع هزاران ماسک و اقلام بهداشتی

صادق مفرد معاون حرکت‌های جهادی  سازمان بسیج دانشجویی هم درباره اقدامات بسیج دانشجویی برای پیشگیری و کمک رسانی در خصوص ویروس کرونا در کشور گفت: یکی از اقدامات ما از ابتدای شیوع کرونا تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در کشور بود. 

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ما در این قرارگاه در سال گذشته بحث تولید و انتشار محتوا بود. این امر با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی که ۷۲ دانشگاه در کشور انجام شد. در این راستا ما مطالب مورد نیازی که به آموزش عمومی و هم به بهداشت عمومی کمکی می کند را تولید کردیم.

 

 

مفرد گفت: ما همچنین طی فراخوانی از بچه‌های جهادی و هم سایر دانشجویان دانشگاه‌های پزشکی برای حضور در قرارگاه جهت کمک به کادر درمان دعوت کردیم و بسیاری از نیروهای جهادی پزشکی و دانشجویان پزشکی به کمک کادر درمان رفتند.

وی یادآور شد: قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی نیز کارگاهی را راه اندازی کرد که اقلام مورد نیاز تامین شود.  در همین راستا روزانه هزاران عدد ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده تولید و به رایگان توزیع شد.

 

 

 * حضور در رزمایش همدلی و کمک مومنانه

یکی از اقدامات دیگر دانشجویان بسیجی حضور در رزمایش همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان بود. دانشجویان بسیجی بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب دستور برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه را صادر کردند وارد میدان شدند و در شهرهای مختلف برنامه های گسترده و پرتعدادی را در این حوزه برگزار کردند.

 

 

* پیگیری مشکلات کارگران

یکی از اقدامات خوب بسیج دانشجویی و البته تشکل های دانشجویی انقلابی در سال های گذشته پیگیری مطالبات کارگران به‌خصوص کارگران کارخانه ها و شرکت هایی مانند هپکو، ماشین سازی تبریز، کنتورسازی قزوین، نیشکر هفت‌تپه و...  بود.

دانشجویان بسیجی بارها در جمع کارگران حاضر شدند و صدای آنها را شنیدند و به مسئولان و رسانه ها منتقل کردند.

 

 

جلسات مختلفی میان دانشجویان و کارگران برگزار شد، مسائل و مشکلات بررسی و راهکارهایی هم ارائه شد.

اقدامات دانشجویان بسیجی در پیگیری مسائل کارگران آنچنان موثر و چشم گیر بود که مورد تحسین مقام معظم رهبری نیز قرار گفت و  در یکی از دیدار های دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب، ایشان از کارهای خوب برخی تشکل‌های دانشجویی چه در زمینه مسائل داخلی و چه مسائل بین‌المللی تقدیر و از آن به‌نیکی یاد کردند و فرمودند: « در این یکی دو سالِ گذشته -  طبق گزارش‌هایی که به من می‌رسد- تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های دانشجویی کارهای خوبی انجام داده‌اند در زمینه مسائل گوناگون؛ چه مسائل کشوری، چه مسائل بین‌المللی. فرض بفرمایید آنچه اینجا این برادرمان راجع به خصوصی‌سازی گفتند که بچه‌های دانشجو در زمینه خصوصی‌سازی وارد کار شدند که در همین مسئله‌ نیشکرِ هفت‌تپه و ماشین‌سازی تبریز، دانشجوها رفتند و یک مشکلی را واقعاً حل کردند؛ یعنی نه پول دارند، نه قدرت قانونی دارند اما درعین‌حال حضورشان می‌تواند یک کار بزرگ را، یک مشکل بزرگ را حل کند. مثلاً از جمله موارد این است. در حمایت از کارگران؛ یا در مطالبات از دستگاه‌ها، که این مطالبات اثر هم داشته؛ یعنی اینکه مجموعه‌ دانشجویی از قوه قضائیه یا قوه مقننه یا مجمع تشخیص یک چیزی را مطالبه بکند، تأثیرگذار است؛ این اثر داشته و این کاری بوده که شما کرده‌اید و بسیار خوب است. این مال همین یکی دو سال اخیر است که این تحرکات را انسان در مجموعه‌های دانشجویی مشاهده می‌کند. »

* ‌‌نامه ۳۳۵ دفتر بسیج دانشجویی به وزیر کار درباره مشکلات کارگران 

‌‌نامه ۳۳۵ دفتر بسیج دانشجویی به وزیر کار درباره مشکلات کارگران هم از اقدامات دیگر دانشجویان بسیجی بود. 

در همین راستا ۳۳۵ تشکل دانشجویی از دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به کار و رفاه اجتماعی به مصوبه شورای عالی کار انتقاد کرده و پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات کارگران ارائه کردند‌. ( اینجا )

دانشجویان بسیجی در بخشی از نامه خود به وزیر کار نوشته بودند: شما مسئول تأمین امنیت شغلی و معیشت کارگران هستید. خانواده کارگری بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، کارگر بازوی پیشرفت وتوسعه کشور است. حال آیا با وجود چنین حقوقی می‌توان یک زندگی معمولی داشت؟ این سوال واضح مطرح است که آقای وزیر! یک کارگر با دو فرزند و با حقوق 2 میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و با وجود تورم افسارگسیخته و گرانی‌های حال حاضر چگونه می تواند زندگی کند؟

* پیگیری افزایش حقوق کارگران

از اقدامات دیگر دانشجویان بسیجی در سال 99 پیگیری بحث افزایش حقوق کارگران بود، در همین راستا بسیج دانشجویی بیش از 150 دانشگاه کشور در نامه ای به حجت الاسلام بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری، از وی درخواست کردند تا به مصوبه شورای عالی کار درباره حقوق کارگران ورود کند. ( اینجا )

 

 

در بخشی از این نامه آمده بود: مطابق اصل 170 قانون اساسی دانشجویان بسیجی از حضرتعالی به عنوان رییس دیوان عدالت اداری و سایر قضات شریف مستقر در هیات عمومی آن دیوان که مطابق اصل 173 قانون اساسی و ماده 1 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدات اداری مصوب 90/9/22  مسئولیت رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران، ادارات و آیین نامه های دولتی خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده را دارا می باشید، خواهشمند است مصوبه مزبور را که مغایر با قانون عادی می باشد از تاریخ تصویب ابطال نمایید.

* پیگیری مشکلات معیشتی مردم

مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در سال گذشته، موجب شد تا دانشجویان بسیجی پیگیر حل این مشکل باشند. بر همین اساس، 146 دفتر بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند سریعاً به موضوع معیشت خانواده‌ها ورود کند. ( اینجا )

این تشکل‌های بسیج دانشجویی در این نامه پیشنهاد کرده بودند تا مجلس هیئت اندیشه‌ورزی متشکل از دانشجوهای تشکلی انقلابی داشته باشد و همچنین تاکید کرده بودند که در هر عرصه‌ای جوانی با روحیه بسیجی وارد شده، دری بسته و قفلی بازنشده باقی نمانده است.

همچنین در کنار این مسئله؛ دانشجویان بسیجی با برگزاری اردوهای جهادی و اقدامات خیریه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در حد توان به نیازمندان و  محرومان کمک کردند.

*  پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و مشاغل آسیب‌پذیردر دوران کرونا

شیوع کرونا در کشور، موجب آسیب دیدن برخی از مشاغل شد، بر همین اساس دانشجویان بسیجی با برگزاری جلسات مختلف با اساتید و کارشناسان راهکارهایی را برای حمایت از مشاغل پیدا کردند.

بر همین اساس هم ۲۲۲ دفتر بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به سران قوا پیشنهاداتی را درباره بهبود شرایط حاکم بر تولیدکنندگان و مشاغل آسیب‌پذیر مطرح کردند.

 

 

در ابتدای این نامه آمده بود: چند صباحی است که از شیوع ویروس کووید-19 (کرونا) در مناطق مختلف کشور گذشته و تدابیر گوناگون بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیشتر آن از سوی مسئولان ذی‌ربط اتخاذ شده است. شیوع این بیماری و اجرای تدابیر مذکور، هم‌چون سونامی، فضای کسب و کار و تولید در کشور را در نوردیده و با بحرانی جدی مواجه کرده است. از سوی دیگر این صاحبان کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی سالی پرتلاطم و همراه با دشواری‌های مختلف اقتصادی را پشت سر گذاشته و این بحران درست در زمان تنفس ایشان در بازۀ پرفعالیت نزدیک به عید و شروع سال بعد پدید آمده است.

* پیگیری مسائل مربوط به FATF 

نگرانی هایی که درباره پیوستن ایران به لوایح FATF وجود داشت موجب شد تا دانشجویان بسیجی دانشگاه های مختلف در جلسات متعدد با کارشناسان به بررسی این لوایح بپردازند و در این راستا به این نتیجه رسیدند که پذیرش لوایح مشکلاتی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

در همین راستا سال گذشته ۸۳۷ دفتر بسیج دانشجویی کشور در یکی از اقدامات خود طی نامه‌ای از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند در جهت حفظ منافع کشور و مردم گامی مؤثر در رد همکاری با FATF برداشته و ریل گذاری مناسبی برای تقویت بنیه اقتصادی با تکیه بر داخل داشته باشید. ( اینجا )

در بخشی از این نامه آمده بود که دولت بهبود شرایط معیشتی و اقتصاد ملت را منوط به پیوستن ایران به FATF می‌داند. به نظر می‌رسد برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به FATF نگاه انتخاباتی دارند و در این شرایط به جای‌اینکه روشنگری کنند و از آنچه که مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران است، دفاع کنند موضع منفعاله گرفته و سخن از پذیرش FATF مشروط به دلایلی را مطرح می‌کنند.

گفتنی است دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مختلف همچنین با برگزاری جلسات مختلف به بررسی خطرات پیوستن ایران به fatf پرداختند.

 

 

* پیگیری مشکل آبرسانی به برخی مناطق استان خوزستان تا اشتغال آفرینی

مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور درباره مهم ترین فعالیت های بسیج دانشجویی در سال 99 به خبرنگار فارس گفت: در سالی که گذشت چون راهبرد کلان و رویکرد ما مسئله محوری و حل مشکلات مردم بود و سعی کردیم که در فضای مطالبه‌گری و گفتمان سازی و حتی فضاهای جهادی بیشتر به مسائل مردم بپردازیم.

وی افزود: در همین راستا مثلا گروه های جهادی به دنبال اشتغال آفرینی و اشتغال زایی برای مردم روستاها و مردم مناطق محروم بودند.

 

 

درودی ادامه داد: در بحث مطالبه گری هم دانشجویان بسیجی فعالیت های بسیار خوبی را داشتند و در چند مورد هم موفق شدند تا مشکلات مردم را با مطالبه از مسئولان حل کنند. مثلا در بحث آبرسانی به برخی مناطق استان خوزستان، بچه‌های ما ورود کردند و در نهایت با پیگیری هایی که انجام شد مشکل آبرسانی به این مناطق حل شد. در بحث غیزانیه،  روستای ابوالفضل و... هم دانشجویان بسیجی ورود کردند و به موفقیت هایی هم رسیدند.

درودی تاکید کرد: در بحث مسائل کولبری در استان کردستان هم بچه‌های ما وارد شدند و صدای مردم این مناطق را به مسئولان رساندند. در برخی استان‌های دیگر هم مانند آذربایجان شرقی، یزد و ... مسائلی وجود دارد که دانشجویان بسیجی در حال بررسی مشکلات و مسائل مردم و پیگیری برای حل این مسائل هستند.

* پیگیری موثر بسیج دانشجویی برای ترخیص کالاهای مورد نیاز مردم از گمرک

یکی از کارهای شاخص دانشجویان بسیجی در سال گذشته، اقداماتی بود که برای ترخیص کالا از گمرک هرمزگان انجام دادند. دانشجویان بسیجی هرمزگان که پیگیر موضوع ماجرای کمیاب شدن برخی کالاها در بازار شده بودند در مسیر پیگیری‌های خود به ماجرای عدم ترخیص کالا از گمرک رسیدند و در همین راستا با قدرت پیگیر ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی شدند و با مطالبه گری و پیگیری از مسئولان باعث ترخیص روغن از گمرک شدند. ( اینجا )

 

 

* تلاش موفق دانشجویان برای توقف صید ترال در سیستان و بلوچستان

یکی از اقدامات دیگر دانشجویان، پیگیری بحث صید ترال در سیستان بلوچستان بود. در همین راستا اعضای قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان، طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام منتظری دادستان کشور مطالبی را درباره موضوع صید ترال در سواحل دریای مکران (منطقه‌ چابهار و کنارک) و همچنین حاشیه‌ خلیج فارس مطرح کردند و گفتند که خبرهایی که مبنی بر توقیف تعدادی کشتی ترال در کنارک و بوشهر رسانه‌ای شده واقعیت ماجرا نیست و واقیعت این است کشتی‌های توقیفی تقریباً نصف کشتی‌هایی است و نیم دیگر کشتی‌ها همچنان دارند زیستگاه‌های مهم آبزیان دریایی را نابود می‌کنند. 

 

 

دانشجویان بسیجی همچنین به بررسی موضوع و گفت و گو با صیادان محلی پرداخته بودند و متوجه شدند که حتی کشتی‌های ترال دارای مجوز، مقررات مجوز پرشبهه خود را هم رعایت نمی‌کنند و با نقض حریم دریایی، حتی تا نزدیک سواحل که در این فصل محل تخم ریزی آبزیان دریایی است به صید مخرب خود، آزادانه ادامه می‌دهند به صورتی که هر کشتی ترال به ازای هر ساعت حداقل ۵۰۰ کیلو و حداکثر ۲ تن صید می‌کنند.

بسیج دانشجویی در بخش دیگری از نامه اش به دادستان کشور تاکید کرده بود که مافیایی پشت پرده در مجموعه سازمان شیلات ایران حکم فرماست و مگر می‌شود سازمان شیلات که باید مدافع اکوسیستم و حامی صیادان شود این چنین با پوشش شرکت‌هایی در پشت پرده و به اسم بازنشستگان و غیره آزادانه ترال انجام دهند و سود آن فقط در دست عده‌ای خاص باشد.

دانشجویان در پایان نامه خود از دادستان و رئیس قوه قضائیه خواسته بودند سریع‌تر نسبت به توقیف دیگر کشتی‌ها اقدام شود و افرادی که باعث بیکاری و مشکلات اجتماعی هزاران صیاد ایرانی شده‌اند در پیشگاه دستگاه قضا جوابگوی عملکرد خود باشند.

پیگیری دانشجویان بسیجی ادامه داشت تا اینکه با این پیگیری ها در سفر قالیباف رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان مقرر شد که ماجرای صید ترال در لیست اولویت رسیدگی‌های مجلس قرار بگیرد؛ و بعد از چند روز خبر از اتمام آن شنیده شد. 

* واکنش دانشجویان بسیجی به ترور شهید فخری‌زاده

ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده از اتفاقاتی بود که جنبش دانشجویی به ان واکنش نشان داد. اتشحادیه ها و تشکل های مختلف دانشجویی ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

در همین راستا دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها هم با برگزاری برنامه های مختلف این اقدام را محکوم کردند. همچنین حدود ۹۰۰ بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های کشور هم طی بیانیه‌ای اعلام کردند: این اقدام وحشیانه سردمداران نظام سلطه نشان از عجز و زبونی آنان در مقابله با پیشرفت‌های ایران اسلامی و حرکت به سمت قله ایران قوی است. ( اینجا )

 

 

در پایان این بیانیه آمده بود: دشمن با ترور افراد شاخص علمی کشور، به دنبال جلوگیری از پیشرفت علمی آنان است که همه نخبگان علمی وظیفه دارند دشمن را مایوس کنند. اما دانشجویان بسیجی در رشته های مختلف دانشگاهی خصوصا علوم مرتبط با زمینه های دفاعی و هسته ای که می توان از آنها با عنوان « علوم اقتدار آفرین » نام برد تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهید و رساندن ملت ایران به آرمان در دسترس « ایران قوی » خواهند کرد.

* پیگیری  اصلاح قانون وکالت

موضوع اصلاح قانون وکالت هم از مسائلی بود که بسیج دانشجویی در سال گذشته به آن ورود کرد. بر همین اساس، ۱۸۹ تشکل دانشجویی طی نامه‌ای به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قانون وکالت شدند. ( اینجا )

در بخشی از این نامه آمده بود: شاید مهم‌ترین مشکل کشور در شرایط کنونی کشور مشکلات اقتصادی باشد؛ لکن یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای بهبود فضای اقتصادی، شاخص‌های حقوقی است. لذا جهت حل همین مهم‌ترین مشکل جامعه یعنی حوزه اقتصادی نیز باید مشکلات حقوقی مردم به سهولت حل و فصل شود و طبیعتاً یکی از مهم‌ترین گام‌های حل این مشکل، مسئله تقویت بنیان وکالت در جامعه ایران است.

* پیگیری مسایل مختلف بین‌المللی، ملی، استانی و شهری

بحث شفاف‌سازی بودجه یک میلیاردیوریی مقابله با کرونا، حمایت از مسلمانان هند، واکنش به نامه موسوی خوینی‌ها، پیگیری رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس و...  بخشی از اقدامات دیگری بود که دانشجویان بسیجی در سال گذشته پیگر آن بودند. بسیج  دانشجویی شهرهای مختلف نیز در کنار ورود به مسایل ملی و بین المللی پیگر مسائل و مشکلات شهر و استان خود نیز بودند و در این حوزه با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استانی و شهری موفق به حل بسیاری از مشکلات شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اردوهای جهادی فعالیت های دانشجویی تولید ماسک مشکلات کارگران شهید فخری زاده دانشجویان بسیجی در سال بسیج دانشجویی کشور سازمان بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی در سال تا دانشجویان بسیجی دفتر بسیج دانشجویی دانشجویان بسیجی رزمایش همدلی و کمک تشکل های دانشجویی نامه آمده اقلام بهداشتی مشکلات کارگران یکی از اقدامات ضدعفونی کننده کرونا در کشور همین راستا بر همین اساس سال گذشته جلسات مختلف پیگیری مشکل صید ترال دانشگاه ها مسائل مردم راه اندازی بین المللی مطالبه گری تولید ماسک شیوع کرونا طی نامه ای مهم ترین برای حل کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم کودک کش صهیونسیتی علیه مردم بی پناه غزه، باسازش و خیانت و سکوت برخی حکام مزدور منطقه و سکوت خفت بار برخی محافل و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و حمایت همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و برخی کشورهای استعمارگر اروپائی، همچنان ادامه دارد.

تداوم این جنایات قرون وسطایی بالاخره وجدان خفته افکار عمومی و بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های جهان را برانگیخت، بطوریکه از اواسط هفته گذشته اعتراضات در بیش از دویست دانشگاه آمریکایی و اروپایی شروع و به تدریج به دانشگاه‌های سایر ایالات آمریکا و دیگر دانشگاههای اروپایی گسترش یافت.

آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید که با عنوان: جنبش همبستگی با غزه، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت، به سرعت به سایر ایالت ‌های آمریکا سرایت کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار  پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان و اساتید  حامی فلسطینیان در این کشور، از همه دانشجویان و اساتید در همه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در سراسر جهان دعوت می‌کند به این جنبش دانشجویی پویا پیوسته و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و با این حمایت خود، اجازه ندهند بلوغ فکری و انسانی جنبش دانشجویی در محکومیت رژیم صهیونیستی با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، خاموش شود.

بدیهی است که سرکوب این اعتراضات راه را برای جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد و در نتیجه وجدان بیدار انسانها هر روز شاهد ظلم‌های بیشمار خواهد بود. مطمئن باشیم که با حمایت ما؛ دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند، هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد و با اعتراضات مدنی، خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها خواهند ربود.

موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، پیام روشنی برای جنبشهای دانشجویی در کشورهای اسلامی دارد تا به این موج جهانی پیوسته و ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازشکارانه حکام خائن و نیز  افشای جنایات رژیم نامشروع  صهیونیستی، آرامش کشنده در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.

به امید پیروزی حق بر باطل 
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی