Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@18:11:26 GMT

افزایش نرخ رسمی ۲۴ ارز در نخستین روز هفته

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۴۸۲۴

بانک مرکزی امروز (شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۴ ارز افزایش یافت، نرخ ۱۶ ارز کاهش داشت و نرخ بقیه ارز‌ها ثابت ماند.  

امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۵۸۷ ریال  و یورو ۴۹ هزار و ۹۴۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۴۱۰ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۹۱۹ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۹۴۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۲۲ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۵۱۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۲۹۱ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج هزار و ۴۰۰ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار ۲۳۴ ریال قیمت‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در تابلوی بانک مرکزی، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۵۱۷ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۵۴۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۷۶ ریال، لیر ترکیه پنج هزار و ۱۴۳ ریال، روبل روسیه ۵۴۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا۳۲ هزار و ۲ ریال، ریال عربستان سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۱۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۸۴ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۹۷ ریال، کیات میانمار (برمه) ۳۰ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار ۹۶۷ ریال، یکصد درام ارمنستان هفت هزار و ۸۸۹ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر یوان چین ۶ هزار و ۴۰۹ ریال یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۴۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۵۸ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۷ هزار و ۴۶۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۶۹۲ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۲۵۷ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۵ هزار و ۹۲۲ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۱۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۵۲۸ ریال، سامانی تاجیکستان سه هزار و ۷۰۶ ریال  و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۸ ریال قیمت خورد.

 

بانک مرکزی/

برچسب ها: ارز ، نرخ ارز ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Nty

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز نرخ ارز بازارنیوز ۱۱ هزار هزار و ۲ ۲ هزار ۲ ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار