Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی اخیرا معاون بنیاد مسکن از افزایش ۷۹ درصدی قیمت طرح ملی مسکن خبر داده که معاون وزیر راه این موضوع را تکذیب کرد. پیش‌تر اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد از اصابت تعدیل در جهت افزایش قیمت این طرح خبر داده بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خببرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 22 آذرماه سال گذشته مدیرکل دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت ساخت واحدهای طرح ملی مسکن گفته بود: قیمت ساخت واحدهای طرح ملی مسکن بر اساس فهرست بهای سازمان بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروانه اصلانی افزود: بر این اساس برای هرمترمربع  2میلیون و 770 هزار تومان است، ولی تعدیل‌هایی هم مطابق اعلام سازمان برنامه و بودجه در جهت افزایش قیمت به آنها اصابت می‌کند.

در ادامه اواسط بهمن سال گذشته مقام مافوق مدیرکل دفتر اقتصاد یعنی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز گفت:  از ابتدای شروع طرح ملی مسکن تمام تلاش این بوده که این طرح با بهای‌تمام شده پایین و کیفیت مناسب تکمیل شود لذا پس از بررسی های بعمل آمده و تجربیاتی که از طرح‌های پیشین وجود داشت اقدام یکپارچه‌ای انجام شد و برای قیمت مسکن ملی به یک نظم خاص در کل استان‌ها رسیده‌ایم.   

محمود محمودزاده تاکید کرد: تاکنون در هیچ مصوبه‌ای در خصوص قیمت نهایی این طرح صحبت نشده لذا این پروژه از قیمت ثابتی برخوردار نیست و براساس فهرست‌بها تعیین می‌شود.

هزینه ساخت چالش متقاضیان طرح ملی مسکن/ قیمت 675میلیون تومانی واحد 75متری به‌نرخ امروز

به گزارش تسنیم، طی روزهای اخیر اخباری در خصوص افزایش 79 درصدی قیمت پروژه‌های طرح ملی مسکن از زبان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استناد به نرخ تعدیل سه ماهه چهارم سال 99 سازمان برنامه و بودجه منتشر شده است. بر این اساس قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این طرح از 2 میلیون و 770 هزار تومان به 4 میلیون و 958 هزار تومان افزایش یافته است.

به عبارت دیگر اگر تا قبل از سال 1400 ساخت یک واحد مسکونی 75 متری طرح ملی مسکن 207 میلیون و 750 هزار تومان بود، در سال جدید این رقم به 371 میلیون و 850 هزار تومان افزایش یافته است. در واقع اظهارات آذرماه سال 99 مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مبنی بر اصابت افزایش قیمت به پروژه‌های طرح ملی مسکن به حقیقت پیوسته است.

در تماس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با محمودزاده معاون وزیر رده و شهرسازی وی هرگونه افزایش قیمت مسکن ملی را تکذیب کرد. جواد حق‌شناس معاون بنیاد مسکن در واکنش به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که آیا قیمت مسکن ملی افزایش یافته، هرگونه پاسخی را به صورت حضوری اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن مدیرکل دفتر اقتصاد معاون بنیاد مسکن طرح ملی مسکن افزایش قیمت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته