Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:08:23 GMT

کدام مشاغل در استان زنجان اجازه فعالیت دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۱۴۷

کدام مشاغل در استان زنجان اجازه فعالیت دارند؟

ایسنا/زنجان مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ۲۹ گروه از مشاغل جزو مشاغل گروه یک بوده که در استان زنجان مجاز به فعالیت هستند.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مشاغلی که در وضعیت قرمز کرونایی موجود در استان زنجان اجازه فعالیت دارند، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در وضعیت قرمز و گروه‌های ۳ و ۴ در وضعیت نارنجی و گروه‌های ۴ در وضعیت زرد به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با مشاغل گروه یک، افزود: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، کشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی و مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت، از جمله مشاغل گروه یک است.

این مسئول، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی، کرایه خودرو بدون راننده و پارکینگ عمومی را از جمله مشاغل گروه یک دانست و تصریح کرد: مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری، داروهای سنتی و بذر نیز در دسته مشاغل گروه یک قرار می‌گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه فروشگاه‌های مواد غذایی، زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار مجاز به فعالیت هستند، گفت: مراکز تولید، نگه‌داری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فرآورده‌های نانوایی) در رسته مشاغل گروه یک هستند.

نصیری با اشاره به فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی، اورژانس و تامین آمبولانس اعم از دولتی و خصوصی و مشاغل مشابه در شرایط قرمز کرونایی، اظهار کرد: مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفاً بیرون‌بر شامل همه گروه‌های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه نیز می‌توانند فعالیت کنند.

وی در رابطه با مشاغل گروه یک در حوزه ارتباطات، افزود: خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین‌کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت و رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه آن، از جمله مشاغل گروه یک به شمار می‌رود.

این مسئول، از فعالیت مراکز نگه‌داری و خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توانبخشی و مراقبتی و آسایشگاه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر و تاسیساتی، همه خدمات فنی و کارواش، فروشگاه‌های انواع قطعات، لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تاسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید از جمله مشاغل گروه یک هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با سایر مشاغل گروه یک، گفت: فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات، محصولات فولادی، آهن و آلومینیوم و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به استثنای پوشاک، کیف و کفش و موبایل فعالیت خواهند داشت.

نصیری، کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی، لیتوگراف، تایپ و تکثیر و دفاتر فنی مرتبط، دفاتر آگهی تبلیغاتی، فروشندگان کاغذ و مقوا را از جمله مشاغل گروه یک دانست و اظهار کرد: خشکشویی‌ها، مراکز فروش عینک‌های طبی، فروش گل و گیاه تزیینی یا طبیعی، فروشگاه‌های لوازم ایمنی و آتش‌نشانی، فروشگاه‌های مواد شیمیایی با کاربرد صنعتی و کشاورزی، سینما، تئاتر و خودرو جزو مشاغل گروه یک هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌های وابسته در رشته‌های مختلف، غذا و ملزومات حیوانات خانگی، ملزومات و تجهیزات دامپزشکی و مراکز اقامتی شامل هتل، مهمان‌پذیر، پانسیون و مشابه آن نیز از جمله مشاغل گروه یک بوده و مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا مشاغل گروه یک استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند