Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:25:23 GMT

تجدیدپذیرها چقدر برق تولید کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۲۰۳

تجدیدپذیرها چقدر برق تولید کردند؟

بر اساس آخرین آمار میزان برق تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور و بهره‌وری برق طی اسفند سال گذشته به حدود ۸۹ میلیون کیلووات ساعت رسید.

به‌گزارش ایسنا،  آخرین وضعیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اسفندماه ۹۹ نشان‌دهنده صرفه‌جویی ۱۹ میلیون لیتری در مصرف آب است. همچنین در این مدت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی معادل ۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بر داشته و توانسته مانع از انتشار ۵۷ هزارتن گاز گلخانه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استفاده از این نوع انرژی‌ مانع از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان ۰.۴ هزار تن شده است.

سهم انواع نیروگاه‌های انرژی‌ تجدیدپذیر در اسفندماه به عدد ۹۲۰ هزار و ۲۶۰ مگاوات برق رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های بادی ۳۱۷ مگاوات، نیروگاه‌های خورشیدی ۴۵۲.۷۵ مگاوات، نیروگاه‌های زیست توده ۱۰.۵۶ مگاوات، نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک ۱۰۵.۶۵ مگاوات و سهم بازیافت تلفات‌ حرارتی ۱۵.۱ مگاوات بوده است.

بر اساس این گزارش، با استقبال خوب سرمایه‌گذاران تاکنون ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با مجموع ظرفیت ۶۹ هزار و ۳۲۰ کیلووات در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

این گزارش حاکی است، بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۹ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۳۴ درصد از نوع بادی، ۱۲ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، یک درصد از نوع زیست توده، ۲ درصد بازیافت حرارتی و ۲ درصد توربین‌های انبساطی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت