Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@06:00:05 GMT

عربستان مانع تشکیل دولت جدید است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۵۰۹

عربستان مانع تشکیل دولت جدید است

منابع مطلع در لبنان ضمن «پیچیده» توصیف کردن تشکیل دولت جدید این کشور، گفتند، عربستان سعودی مانع تشکیل دولت است چون با نخست‌وزیری سعد الحریری مخالف است.

به گزارش مشرق، منابع مطلع در لبنان به روزنامه «البناء» گفتند، بحران دولت [و تشکیل کابینه جدید] پیچیده است و گره اصلی مشکل نیز خارجی است.

بیشتر بخوانید: سه جاسوس رژیم صهیونیستی در لبنان به اعدام محکوم شدند

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود نوشت: گره اصلی، مخالفت عربستان سعودی با نخست‌وزیری سعد الحریری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا سعد الحریری مردد است که تشکیل دولت جدید را اعلام کند مبادا با انفجار چند بحران روبه‌رو و شخص او مسئول آن اعلام شود.

به نوشته البناء، به همین دلیل نخست‌وزیر مکلف (سعد الحریری) ترجیح می‌دهد شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای مهیاتر شود و او اکنون به نتیجه مذاکرات آمریکایی-غربی با ایران در خصوص پرونده هسته‌ای دل خوش کرده تا بلکه این امر تنش آمریکایی-سعودی با ایران را کاهش دهد و لبنان از نتایج مثبت آن بهره‌مند گردد. 

در همین خصوص «غسان عطاالله» از وزرای اسبق لبنانی به روزنامه البناء گفت، سعد الحریری منتظر اشاراتی از خارج از کشور است که این اشارات مرتبط با برخی مشکلات خاص و تغییراتی در منطقه است تا کابینه پیشنهادی را معرفی کند در حالی که لبنان روز به روز بیشتر فرومی‌پاشد.

عطاالله با انتقاد از تعلل سعد الحریری در تشکیل کابینه جدید گفت، چه کسی به دلیل هدر دادن این همه وقت، بازخواست می‌کند. آیا درست است که لبنان گروگان تمایلات او باشد؟

لبنان از تابستان گذشته که بندر بیروت شاهد انفجاری بزرگ و ویرانگر بود، بی دولت و از طریق دولت پیشبرد امور «حساب دیاب» اداره می‌شود. دولت دیاب پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد و احزاب پارلمان لبنان هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند.

بعد از حادثه بندر بیروت، سرانجام سعد الحریری رئیس حزب «تیار المستقبل» و نخست‌وزیر پیشین لبنان، در بیست و دوم اکتبر ۲۰۲۰ (یکم آبان ماه ۱۳۹۹) به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد؛ با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را نهایی و نام خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور تثبیت کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا عربستان سعودی سعد الحریری ایران بندر بیروت پرونده هسته ای لبنان روزنامه لبنانی تشکیل دولت جدید سعد الحریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد