Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خمسه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تخریب و قلع و قمع بناهای احداث شده به قصد تغییر کاربری در اراضی یاد شده، بیش از ۹ هکتار از زمین های کشاورزی باغی و زراعی استان آزادسازی شد.

این مسوول همچنین گفت: ۲۸ فقره از بناهای ایجاد شده مربوط به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین در محدوده روستاهای زویار و ناصرآباد و سه مورد نیز به روستای هجیب در شهرستان بوئین زهرا اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: قلع و قمع بناهای احداث شده در این اراضی کشاورزی در راستای اجرای تبصره ۲ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی و با حضور نمایندگان امور اراضی، دادستانی، نیروی انتظامی و راهداری عملیاتی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مراتب را برای رسیدگی از سوی یگان حفاظت امور اراضی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

 از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون مجموعا ۷۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز که بیشتر آنها در تعطیلات نوروزی قصد تغییر کاربری غیر مجاز داشتند، قلع و قمع شده است. 

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی تغییر کاربری اراضی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی اخبار کنکور اراضی کشاورزی تغییر کاربری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: دو فقره حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در روستای لالا بخش چهاردانگه این شهرستان اجرایی شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز به مساحت 80 و 250 مترمربع قلع و قمع و به اراضی کشاورزی و چرخه تولید بازگشت.

علوی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • عزم جدی برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در نهاوند
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد