Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:44:39 GMT

روستای گرماب شهرستان فیروزه به شهر تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۵۸۳۴

روستای گرماب شهرستان فیروزه به شهر تبدیل شد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار فیروزه از تبدیل شدن روستای ۵ هزار نفری گرماب به شهر خبر داد.

ابوالفضل حکیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: روستای گرماب با ۵ هزار نفر جمعیت بزرگترین روستا و دومین کانون جمعیتی شهرستان بود که در بخش طاغنکوه قرار دارد و نرخ مهاجرت‌ پذیری آن هم بسیار بالا بود.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت بالای روستا و مشکلاتی که در منطقه وجود داشت، مدیریت روستایی دیگر در این روستا جوابگو نبود و قطعا با توجه به تعاریفی که در تقسیمات کشوری اتفاق افتاده است، نیاز بود که این روستا به شهر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این موضوع، در سال ۹۸ به صورت جدی با ارائه طرح توجیهی از طریق فرمانداری، استانداری و وزارت کشور در دولت مورد طرح قرار گرفت و با تلاش نمایندگان دوره‌ قبل و نمایندگان فعلی پیگیری شد و در نهایت در ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری با این طرح موافقت شد.

حکیم‌پور در پاسخ به این سوال که تبدیل شدن این روستا به شهر چه تأثیری دربر خواهد داشت، گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی در زمینه شبکه آب رسانی، بهداشت، مبلمان شهری و نظافت معابر و... در گرماب وجود دارد که همه‌ این مشکلات نیازمند این بود که در این منطقه تشکیلات شهرداری و آبفای شهری مستقر شود همچنین برای تأمین امنیت منطقه نیاز است که در آنجا کلانتری مستقر شود که همه‌ این موارد مورد نیاز منطقه بود و با تبدیل شدن این روستا به شهر قطعا به صورت ویژه‌تر و تخصصی‌تر به این مشکلات پرداخته خواهد شد.

فرماندار فیروزه افزود: جمعیتی که در روستای فیروزه ساکن هستند نیازمند مدیریت فراتری بودند که خوشبختانه با تبدیل این روستا به شهر این امر محقق شد و امیدواریم با کمک دولت و همکاری مردم به زودی و ظرف چند ماه آینده شهرداری در منطقه راه‌اندازی و شهردار انتخاب شود.

وی اظهار کرد: روستای گرماب تا قبل از این به عنوان مرکز دهستان طاغنکوه جنوبی بود که با ارتقاء این روستا به شهر، روستای شورگشت مرکز دهستان طاغنکوه جنوبی شد.

حکیم‌پور یادآور شد: آیین ابلاغ رسمی تبدیل روستای گرماب فیروزه به شهر ۱۹ فروردین ماه برگزار شد و این روستا به طور رسمی به شهر تبدیل شد.

گفتنی است روستای گرماب در ۳۴ کیلومتری شمال غرب نیشابور و در ۱۵ کیلومتری شهرستان فیروزه واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تقسیمات کشوری شهرستان فیروزه روستا به شهر روستای گرماب تبدیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب این روستا؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق 90 متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول 1800 متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است، افزود: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در روستای فیروزه
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت