Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام موج سنگین ابتلا به کرونا در اغلب استان‌های کشور و شلوغی بیمارستان‌ها، علل شکل‌گیری موج جدید را تشریح کرد.

قدس آنلاین:  دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بحث‌های مهمی در جلسه امروز با توجه به وضعیت و شرایط خاص بیماری در ایران و جهان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می‌دانید در همه استان‌ها با موج سنگین ابتلا مواجه هستیم و اکثر بیمارستان‌ها شلوغ هستند.

وی افزود: از طرفی استان‌هایی داشتیم که تازه از موج قبلی رها شدند اما دوباره درگیر موج جدید بیماری شدند. عوامل متعددی باعث شکل‌گیری این موج جدید شد. قبل از سال تحویل در نیمه اسفندماه خریدهای شب عید را داشتیم، دورهمی‌، دید و بازدید و... که سبب شد در شاخص رعایت پروتکل‌ها افت داشتیم و این عدد به زیر ۶۰ درصد رسید.

وی افزود: از طرف دیگر در تعطیلات نوروز دید و بازدید، رفتن به کافه و رستوران، تعدد مراسم پر تراکم مانند عروسی و عزا از عوامل شکل گیری موج بیماری بود.

رییسی ادامه داد: اما یک عامل بسیار مهم در گسترش ویروس نه تنها در ایران بلکه حتی در سایر کشورها بحث وجود ویروس جهش یافته انگلیسی بود که دیگر می‌توان گفت سوش غالب بیماری در کشور از این نوع است و الگو و مدلی که استان‌ها را درگیر بیماری می‌کند موید این موضوع است.

ادامه دارد

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علیرضا رئیسی کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)

عصر ایران - عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوعی عنکبوت شکارچی است که در آسیا و استرالیا یافت می شود. این عنکبوت ها می توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب های رنگی مختلفی از آنها وجود دارد.

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آنها می توانند بین خزه ها و گلسنگ ها استتار کنند.

رژیم غذایی آنها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می کند. آنها می توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می کنند. این عنکبوت ها می توانند روی دیوارها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می دهد.

عنکبوت های ماده مدافعان سرسختی از کیسه های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آنها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می گذارند. اگر هشدارها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار عجیب عنکبوت گردباف نر پس از جفت‌گیری (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام