Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج‌ جدید ابتلا به کرونا در کشورهای جهان باعث افزایش تدابیر سختگیرانه شده است. خبرگزاری میزان -  افزایش مبتلایان به ویروس کرونا  در جهان باعث تشدید محدودیت‎های کرونایی شده است.   واکسیناسیون در اروپا   برنامه واکسیناسیون اروپا بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ را تحویل گرفته است.   عدم توازن جهانی در توزیع واکسن   مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، می‎گوید عدم توازن و تعادل در توزیع واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان وجود دارد و بیشتر کشور‌ها واکسن کافی برای پوشش گروه‌های در معرض خطر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  افزایش مبتلایان بستری در فرانسه   بر اساس گزارش ها، میزان افراد بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در فرانسه در ۵ ماه اخیر بی سابقه بوده و همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۱ نفر در این کشور جان خود را از دست داه‎اند.   واکنش سازمان بهداشت جهانی به تصمیم فرانسه برای واکسیناسیون   «روجریو گاسپار»، مدیر مقررات سازمان بهداشت جهانی، می‎گوید که در حال حاضر هیچ داده‌ای برای توصیه سایر کشور‌ها برای پیروی از تصمیم فرانسه در مخلوط کردن و تطبیق واکسن‌های مختلف کووید-۱۹ در دسترس نیست.   شکست کمپین واکسیناسیون در آمریکا   آمریکا با شکست در کمپین واکسیناسیون روبرو است، چرا که هفته آینده تحویل واکسن تک دوزی «جانسون اند جانسون»، ۸۵ درصد کاهش می‌یابد. بیشتر بخوانید: جریمه شدن نخست وزیر نروژ، تشدید محدودیت‌ها در کره جنوبی مقابله واکسن اسپوتنیک وی با نوع جهش یافته کرونا واکسن‌های ساخت چین   واکسن‌های کووید-۱۹ چین، ساخته شده توسط سینوفارم و سینوواک، در مرحله نهایی بررسی برای قرارگیری فهرست استفاده اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی هستند که انتظار می‌رود در جلسه ۲۶ آوریل بر سر آن تصمیم گیری شود.   نرخ ابتلا در انگلیس   بر اساس گزارش‎ها، نرخ ابتلا به کووید-۱۹ در میان انگلیسی‌ها در هفته منتهی به ۳ آوریل (۱۴ فروردین) یک مورد به ازای ۳۵۰ نفر بوده است.   افزایش مرگ و میر در ایتالیا   ایتالیا در شبانه روز گذشته ۷۱۸ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را گزارش داد که یک افزایش از ۴۸۷ جان باخته ثبت شده در روز پنجشنبه را نشان می‌دهد.   رکورد ابتلا در کامبوج   کامبوج در رکوردی بی سابقه، روز جمعه ۵۷۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-۱۹ را به ثبت رساند.   لغو مراسم همسر ملکه انگلیس   مقام‎های انگلیس می‎گویند به دلیل همه گیری ویروس کرونا، هیچ مراسمی برای «شاهزاده فیلیپ» برگزار نخواهد شد و از مردم این کشور درخواست شده تا تجمع نکنند.   تشدید محدودیت‌ها در ژاپن   ژاپن از هفته آینده اقدامات سختگیرانه تری برای مقابله با ویروس کرونا در توکیو، اوکیناوا و کیوتو اعمال خواهد کرد تا از ابتدای ۱۱ می، هفته‌ها قبل از آغاز بازی‌های المپیک، از افزایش مبتلایان در این کشور جلوگیری کند.   کرونای انگلیسی در قبرس   وزارت بهداشت قبرس می‎گوید که نوع جهش یافته و بسیار مسری‌تر کرونای انگلیسی اکنون در این کشور غالب است و افزایش اخیر مبتلایان در این کشور را مربوط به این موضوع دانست.   مولداوی به دنبال واکسن سینوواک   مولداوی پس از اعلام وضعیت اضطراری هفته گذشته برای دادن اختیارات بیشتر به دولت برای مبارزه با ویروس همه گیر کووید-۱۹، قرار است ۴۰۰ هزار دوز واکسن چینی سینوواک را خریداری کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا سازمان بهداشت جهانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف طی سخنانی درباره فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی گفت: ما در جلسات متعدد و مختلف مرتبط با سازمان بعضا با این پرسش مواجه می‌شویم که فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی چیست که ناشی از عدم آشنایی با ماموریت های این سازمان است.

وزیر فرهنگی یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان اوقاف را افزایش میزان بهره‌وری و رشد محصولات و افزایش ارزش تولیدات وقفی عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که مجموعه اوقاف وابستگی ویژه‌ای به بودجه دولتی ندارد و در واقع نیات واقفین را نمایندگی می‌کند و مردمی‌ترین بخش متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را نمایندگی می‌کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف جایی است که مردم با انگیزه کسب ثواب بخشی از بهترین دستاوردهای زندگانی خود را برای یک جریان سازنده عمرانی و بالنده وقف می‌کنند. آن وقت این مجموعه که این اتصال را به حاکمیت دارد و به این مجموعه معظم مردمی که آکنده از ایمان و باورهای الهی است، با این نگاه وظایفش را جلو می‌برد.

 

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

 

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در این سازمان یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: خروجی اصلی این سازمان کمک به حوزه‌های فرهنگ دینی است. این جریان که جریان تولید ثروت است بسیار اهمیت بالایی دارد و حالا این امر در دوره جدید با پیشرفت‌هایی که شکل گرفته می‌تواند به توانی چندین برابر گذشته به نتیجه برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور در اقتصاد دریا، حضور در عرصه شرکت‌های دانش بنیان امروز یک ضرورت است، ‌یادآوری کرد: رئیس جمهور امروزه در سفرهای خارجی دیگر میراث فرهنگی و فرش هدیه نمی‌دهند بلکه از محصولات تولیدی علم و فناوری هدیه می‌دهند. امروز ما در این حوزه بسیار سربلند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در گذشته به توانمندی‌های ژئوپلتیک و منابع نفتی استناد می‌کردیم اما امروز مهمترین نقطه قوت ما تولیدات علمی است. وقتی امروز دقیق‌ترین موشک‌های نقطه‌زن را داریم دیدید که دنیا شگفت‌زده شد. حرکت پهپادها در آسمان چندین کشور، مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود. آن مانور اقتدار چهل‌وپنج ساله‌ای بود که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مردم عرضه کردند. همان شب بیش از 70 درصد مردم در نظرسنجی های مختلف گفتند که حس غرور به آن‌ها دست داده است.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق،‌ گفت: پس از ابلاغ چندین استاندار کلانشهرها اعلام آمادگی کردند و اگر مدیریت به همین شکل جلو برود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ سیاست مقاومت را افتخارزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این افتخار در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همه می‌گفتند یک موشک به سمت اسرائیل رها شود کل اقتصاد از دست شما خارج می‌شود. ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شد و امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی هم در مسیر آرامش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!