Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@08:19:49 GMT

تجهیزمراکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۱۱۰

تجهیزمراکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که برای حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور پا به میدان گذاشته و در تلاش است تا با ارائه خدمات مالی و حمایتی، مسیر رسیدن ایده به محصول را برای جوانان کوتاه‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس نیز یکی از اولویت‌های خود را حمایت از برگزاری رویدادهای فناورانه و تجهیز و به روزرسانی مراکز فناورانه قرار داده است. برای اجرایی شدن این طرح هم در 2 سال گذشته از تجهیز 5 مرکز نوآوری، تامین فضای فیزیکی 2 مرکز و ارائه حمایت مادی از 7 مرکز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این ستاد همچنین برای گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، به یکی از حامیان و برگزارکنندگان رویدادهای تخصصی در این حوزه بدل شد و در طی این چند سال فعالیت، حمایت از برگزاری 40 رویداد در حوزه هوش مصنوعی، 65 رویداد در زمینه واقعیت مجازی و افزوده، 600 رویداد در حوزه نوآوری و کارآفرینی و 40 رویداد در زمینه اینترنت اشیا را اولویت قرار داد.

با حمایت‌های این ستاد تاکنون بوت کمپ هایی در 7 موضوع تخصصی برگزار شده است که از آن جمله می توان به برگزاری 22 بوت کمپ در حوزه فناوری اطلاعات، 4 بوت کمپ در زمینه اقتصاد دیجیتال، 7 مورد در حوزه هوش مصنوعی، 6 بوت کمپ اینترنت اشیا، اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مراکز نوآوری اقتصاد دیجیتال هوشمندسازی زیست بوم دانش بنیان اقتصاد دیجیتال بوت کمپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا غیابی؛ دبیر محتوایی رویداد اینوتکس گفت: در استیج اینوتکس 2024، تمرکز بر ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی است و برخی از صنایع بزرگ کشور در این رویداد حضور خواهند داشت. 

وی افزود: چالش های روز حوزه استارت‌آپی در قانون گذاری، رگولاتوری، تأمین مالی، رکود بازار و بین المللی شدن استارت‌آپ‌ها در این دوره از استیج مورد بحث و تبادل نظر بیش از 90 نفر از بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و دولتی قرار خواهد گرفت.

غیابی در خصوص تمایز این دوره از استیج اینوتکس با دوره های پیشین نیز گفت: امسال و با همکاری سازمان جهانی تبلیغات، به موضوع تبلیغات جهانی استارت‌آپ ها پرداخته خواهد شد. این موضوع یکی از حلقه های مفقوده زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است و تلاش داریم در این حوزه نیز بحث های کارشناسی خوبی در استیج اینوتکس شاهد باشیم.

دبیر محتوایی استیج اینوتکس 2024 در پایان گفت: علاوه بر پخش زنده رویداد استیج اینوتکس 2024، جلسات کارشناسی برگزار شده در این رویداد، پس از برگزاری اینوتکس در قالب مجموعه فیلم هایی در دسترس علاقه مندان به حوزه فناوری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است