Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:26:05 GMT

افتتاح ۲ طرح صلح آمیز هسته‌ای در اراک و خنداب

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۱۳۱

افتتاح ۲ طرح صلح آمیز هسته‌ای در اراک و خنداب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور تصویری رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی در اراک و فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره آب سنگین خنداب افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح بخش اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی بیمارستان امیر المومنین اراک علاوه بر حضور تصویری رئیس جمهور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و آقازاده استاندار مرکزی و معاونین او، فرماندار اراک و جمعی از مسولان استان مرکزی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی در اراک و فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره آب سنگین خنداب از جمله ۱۳۳ فعالیت و دست آورد هسته‌ای سراسر کشور هستند که امروز در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره برداری رسیدند.

به گفته متخصصان صنعت هسته‌ای در مجتمع هسته‌ای خنداب باکیفیت‌ترین آب سنگین دنیا با حد اکثر توان و پویایی در حال انجام است و نو آوری‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ۲۰۰ نوع ترکیب دوتره و نشاندار در این مجتمع تولید و باعث شده که مجتمع آب سنگین خنداب در ردیف هفت شرکت برتر دنیا قرار بگیرد.

تولید مولکول‌های زیستی برای تولید کیت غربالگری نوزادان هم از دستاورد‌های متخصصان مجتمع هسته‌ای آب سنگین است که ایران را به سومین کشور دنیا در دستیابی به این دانش تخصصی بدل کرده است.

بیستم فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای ثبت شده است.

شهیدان دانشمند، مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد و محسن فخری زاده شهدای هسته‌ای کشور ایران هستند که به منظور توقف دانش علمی هسته‌ای ایران مورد هدف ترورستی دشمنان قرار گرفتند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح طرح آب سنگین خنداب آب سنگین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد