Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونای انگلیسی نوع غالب ویروس در ایران است. سرعت انتشار کرونا در ۱۲ استان بسیار تند و در ۱۲ استان دیگر تند است، میزان رعات پروتکل های بهداشتی ۵۶ درصد است و هفته‌های بسیار سختی را پیش رو داریم.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: همه استانها با موج سنگین ابتلا به کرونا مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اکثر بیمارستانها شلوغ شده و تعداد مراجعان زیاد است. استانهایی هم داریم که تازه از موج قبلی رها شده بودند و دوباره درگیر موج جدید شدند.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی در شکل گیری این موج جدیدی نقش داشته، قبل از سال تحویل و از نیمه اسفند خریدهای شب عید و دید و بازدیدها، افت شاخص رعایت پروتکل ها که متاسفانه به زیر ۶۰ درصد سقوط کرد و عوامل مختلف دست به دست هم داد که این موج شکل گرفت.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر دورهمی ها، عید دیدنی ها، رفتن به مهمانی ها و رستورانها و تعدد مراسم عروسی و عزا از عوامل اصلی دیگری بود که باعث شکل گیری موج جدید کرونا بود. عامل مهم دیگر نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها وجود ویروس جهش یافته انگلیسی است که اکنون نوع غالب ویروس در ایران است. مدل کرونا در استانها موید این مسئله است.

وی ادامه داد: در ۱۲ استان شیب بسیار تندی داریم، اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان مرکزی و قم استانهایی هستند که شیب افزایشی کرونا بسیار تند است و باید به شدت مراقبت کرد تا بتوانیم از میزان خسارت کم کنیم. در برخی استانها که ۱۱ استان هستند، شیب تند است اما به تندی ۱۲ استان قبلی نیست اما وارد موج چهارم شده اند و شیب صعودی این استانها در حال تند شدن است هفته های سختی را پیش رو داریم. ایلام البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری و کرمان نیز شیب تندی دارند.

رئیسی گفت: استانهایی هم داریم که موج جدید کرونا را به تازگی تجربه می کنند و تازه از موج قبلی گذشته بودند. فشار سنگینی را پشت سر گذاشتند گیلان، مازندران، خوزستان به رغم اینکه در یکی دو ماهه به شدت درگیر بود اما بقیه شهرهای این استان ها به دشت درگیر هستند.

رئیسی گفت: چهار استان در ابتدای موج جدید کرونا هستند. شاید با رعایت شدید پروتکل ها، طوری عمل کرد که مثل بقیه استان‌ها درگیر نشوند، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، سیستان و بلوچستان و به اضافه استان هرمزگان در این وضعیت هستند، در مجموع ۲۵۷ شهر قرمز ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی هستند. رعایت پروتکل‌ها به ۵۶ درصد رسیده که بسیار پایین است.

وی افزود: از امروز به مدت۱۰ روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر اساس رنگ بندی شهر‌ها در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود. در شهر‌های قرمز به جز گروه مشاغل یک که بسیار ضروری هستند بقیه مشاغل تعطیل است. در شهر‌های نارنجی فقط مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند، در شهر‌های زرد، مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند فعالیت کنند و در شهر‌های آبی، مشاغل گروه چهار تعطیل است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حتما در این مرحله از اپیدمی مهمترین کار این پرهیز از حضور در جمع است. در جایی که فضای سربسته است و تهویه نامناسب دارد احتمال انتقال بیماری بسیار بالاست. ثابت شده که رستوران‌ها به خصوص در صورت نشستن در رستوران و غذا خوردن از مراکز مهم انتقال بیماری است. مانند مهمانی‌ها و دورهمی‌هایی که در خانواده‌ها شکل می‌گیرد. اگر یک نفر در یک خانواده درگیر باشد همه اطرافیان را درگیر می‌کند

رئیسی ادامه داد: موارد زیادی داریم که یک نفر با علایم خفیف در یک مهمانی بیش از ۲۰ نفر یا ۳۰ نفر را مبتلا کرده است. امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم از میزان خسارت، ابتلا و مرگ و میر در کشور کم کنیم. این تجربه را در آبان و آذر داشتیم و با تعطیل سراسری بر اساس مدیریت هوشمند اتفاق افتاد، توانستیم کنترل کنیم. در سایر کشور‌ها هم همین طور است موج جدید همه کشور‌ها را درگیر می‌کند امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها سلامت همه را در کشور حفظ کنیم.   واکنش رئیس جمهور به سخنان معاون وزیر بهداشت

واکنش آقای روحانی به اظهارات دکتر حریرچی: ستاد ملی کرونا یک سخنگو دارد؛ نمی‌شود هر کسی در تلویزیون چیزی بگوید. این فقط باعث می‌شود بهانه دست ضدانقلاب دهیم.

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت چند روز قبل و در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود: برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله‌های کرونا استفاده کنیم. نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم، خواسته ما ممنوعیت مسافرت بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی کرونای انگلیسی ویروس ایران شیب تند کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا علیرضا رئیسی اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی رعایت پروتکل ها ۱۲ استان موج جدید ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی بسیج برای مقابله با بی حجابی مخالفت امام جمعه کرج با پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)