Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:45:23 GMT

جزئیات فعالیت مساجد در اصفهان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۳۹۰

جزئیات فعالیت مساجد در اصفهان اعلام شد

گروه استان‌ها ــ مدیر اجرایی مرکز امور مساجد استان اصفهان گفت: طبق دستور آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در استان، از امروز  نمازهای جماعت به مدت ۱۰ روز در شهرهای قرمز اقامه نخواهد شد ولی در مساجد هنگام اذان باز خواهد بود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصادق ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به شرایط ویژه کرونایی در استان، اظهار داشت: طبق دستور حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در استان  نمازهای جماعت به مدت 10 روز در شهرهای قرمز استان اقامه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باز نگهداشتن درب مساجد در اوقات نماز و پخش اذان از موذنه‌ها ضروری است و نباید در  این مدت در مساجد بسته باشد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه نمازهای یومیه به صورت جماعت برگزار نمی‌شود، گفت: ستاد ملی کرونا قبلا هم اعلام کرده بود که کمترین آلودگی در مساجد و اماکن مذهبی بوده و بیشترین رعایت در داخل مساجد و توسط مومنان بوده است اما با توجه به شرایط فعلی چاره‌ای به جز این نداریم.

طرح پیشنهادی امور مساجد برای اجرای مراسمات ماه رمضان به ستاد کرونا اعلام شد/ اقامه نماز جماعت ممنوع نیستحجت‌الاسلام قرائتی: برگزاری نماز جماعت باید به یک فرهنگ تبدیل شود‌مسجد جمکران تا 2 هفته تعطیل شد / برگزاری مجازی مراسم‌های مسجد30 مسجد در اراک برای برگزاری مراسمات به شکل آنلاین اعلام آمادگی کردند

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان کسانی که تمایل به حضور در مسجد و برپایی نماز و ادعیه خوانی به صورت انفرادی دارند، می‌توانند وارد شوند و منافاتی با ابلاغیه ندارد.

انتهای پیام/166/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو