Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:44:14 GMT

جلوگیری از جاسوسی هوایی آمریکا از سوی جنگنده روسیه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۶۵۶۵

جلوگیری از جاسوسی هوایی آمریکا از سوی جنگنده روسیه

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی مانند شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری راشاتودی روز شنبه به نقل از بیانیه مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه اعلام کردند: جنگنده میگ-۳۱ روسیه، هواپیمای جاسوسی آمریکایی از نوع ار.اس-۱۳۵ را بر فراز اقیانوس آرام رهگیری کرد.

 در بیانیه گفته شده است: جنگنده روسی از مرکز کشیک پدافند هوایی حوزه نظامی شرق روسیه به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از نزدیک شدن آن به مرزهای روسیه به پرواز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای آمریکایی با تلاش جنگنده روسی از مرزهای این کشور دور شد و پس از جنگنده روسی به پایگاه خود بازگشت.

رزمایش سراسری ارتش روسیه از منطقه خاور دور این کشور تا کالینین گراد و شبه جزیره کریمه دریای سیاه جریان دارد و در آن همه نیروهای مسلح این کشور شرکت دارند. 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی ویژه وزارت دفاع روسیه، سرگئی شایگو روز سه شنبه هفته گذشته دستور آغاز آزمایش آمادگی رزمی ارتش روسیه را صادر کرد که تا پایان ماه آوریل جاری (۱۰ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. 

در مجموع قرار است چهار رزمایش بزرگ در این ماه در روسیه برگزار شود.

وزیر دفاع روسیه دستور داده است دراین رزمایش‌ها، امنیت و شرایط تحرکات نظامی با کیفیت خوب کاروان‌های تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی ارتش روسیه تامین شود. 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه به تعداد نیروهای نظامی شرکت کننده در رزمایش‌ها اشاره نشده است، اما باتوجه به اینکه گفته شده همه نیروهای ارتش روسیه در آن شرکت می‌کنند احتمالا  ۹۰۰ هزار نیرو در این برنامه‌ها شرکت دارند. 

کارشناسان همزمانی رزمایش‌های روسیه با تشدید تنش‌های این کشور با اوکراین، ناتو و غرب را با یکدیگر مرتبط می‌دانند. 

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تنش ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از هفته گذشته اوج گرفته است.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین روز دوشنبه  طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ، گفته بود که تنها با ورود اوکراین به سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توان به پایان درگیری در دونباس خاتمه داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد این اظهارات رییس جمهوری اوکراین امروز در مورد پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.

ناتو برای برگزاری رزمایش بزرگی با شرکت اوکراین و پنج کشور دیگر در پهنه آبی دریای سیاه در ماه‌های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت ) آماده می‌شود که گفته شده سناریوی ضد روسیه دارد.  

برچسب‌ها روسیه اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا روسیه اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور جنگنده روسی ارتش روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست