Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عیسی قبادی روز شنبه در جلسه آغاز به کار هیات بازرسی انتخابات ۱۴۰۰ استان، افزود: این هیات با هدف کنترل فرآیند برگزاری انتخابات منطبق با قانون به منظور صیانت و حفاظت از آرای مردم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه هیات بازرسی انتخابات استان، اجرای صحیح قانون است، اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی است و در صورت مشاهده این تخلف در صلاحیت نامزدها اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی افزود: مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام بوده و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: سلامت انتخابات برای کشور بسیار حائز اهمیت است و باید نظارت بر انتخابات بسیار جدی گرفته شود چون باعث تقویت اعتماد عمومی در جامعه می شود.

این مسوول تاکید کرد: هیات بازرسی استان دارای پنج عضو اصلی شامل رییس، دبیر و سه عضو است و همچنین در سطح استان بیش از هزار بازرس روند انتخابات را بازرسی و نظارت خواهند کرد.

معاون استاندار با تاکید بر صیانت از آرای مردم در انتخابات، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور، برگزاری انتخابات است که قابل تفویض به هیج دستگاهی نیست و صرفاً وزارت کشور در این امر وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و این مأموریت با جدیت و با تمام توان در کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام تدابیر لازم در استان اندیشیده شده و نظارت مستمر، دقیق و لحظه به لحظه بر روند انتخابات به منظور پیشگیری از جرائم احتمالی کاندیداها و تبلیغات زودهنگام مطابق با قانون صورت گرفته است.

قبادی یادآور شد: تا پایان انتخابات رسیدگی به شکایات در دستور کار قرار دارد و شماره تلفن ۳۳۶۸۲۸۵۸ به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی کاندیداها است.

این مسوول افزود: مجریان برگزاری انتخابات موظفند تا با همکاری، تعامل و انسجام زمینه حضور حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات سالم، باشکوه و قانونی را فراهم کنند.

تبلیغات زودهنگام کاندیدها جرم محسوب می شود

دبیر هیات بازرسی استان قزوین گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیدها در فضای انتخاباتی غیرقانونی و جرم است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم با بیان اینکه مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام است، افزود: برگزاری انتخابات سالم، قانون مند، بدون شائبه و در مسیر اصلی خود، بسیار مهم است و اعضای بازرسی باید مر قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان، قصد ناامید کردن مردم را در انتخابات پیش رو دارند، اظهار داشت: این انتخابات با انتخابات گذشته تفاوت دارد و همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به ایجاد شور انتخاباتی در جامعه، اضافه کرد: این انتخابات رفرندامی برای نظام جمهوری اسلامی است و با برگزاری پرشور آن، نقشه ها و توطئه های دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان به میزان مشارکت پایین مردم در انتخابات دلبسته اند تا مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرند ولی مردم ما بسیار هوشیار هستند و با حضور گسترده خود، بار دیگر مشت محکمی را بر دهان یاوه‌گویان خواهند کوبید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین نیز در این جلسه، گفت: فعالان رسانه باید برای تحقق مهم‌ترین اصل که زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم است نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

حسین بی نیاز افزود: امیدبخشی به جامعه به عنوان یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه رسانه‌ها باشد و از طریق بازگو کردن خدمات نظام، در این زمینه نقش ایفا کنند.

وی تاکید کرد: انتخابات بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی یک جامعه است و امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت حداکثری و حضور پرشور و نشاط شهروندان به یک جشن ملی تبدیل شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ریاست سازمان بازرسی کل کشور مشارکت انتخاباتی استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ریاست سازمان بازرسی کل کشور مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ریاست سازمان بازرسی کل کشور مشارکت انتخاباتی استان قزوین استانداری قزوین اخبار کنکور تبلیغات زودهنگام برگزاری انتخابات هیات بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد