Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

قانون هسته‌ای مجلس موجب شکل‌گیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای شد

- نقش قانون راهبردی مجلس در شکل گیری دور جدید مذاکرات اساسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- اروپا و آمریکا می‌دانند که بند بند این قانون با حساب و کتاب نوشته شده و در راستای احیای حقوق ملت ایران به تصویب رسیده است.

- اگر آمریکا و اروپا به صورت عملیاتی و ملموس به تعهدات خود عمل کردند شرایط جدیدی برای ادامه تعهدات متقابل پیش خواهد آمد.

ایران هیچ طرح گام به گامی برای اجرای برجام با آمریکا نخواهد داشت

- طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران هیچ طرح گام به گامی برای اجرای برجام با آمریکا نخواهد داشت و هیچ شرط و شروطی را از سوی آمریکا برای بازگشت به برجام قبول نخواهد کرد.

- جمهوری اسلامی ایران است که شرط می‌گذارد اما در عین حال اهل تعامل است.

- اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد و به تعهدات خود عمل کند، آن وقت جمهوری اسلامی نیز به تکالیف خود عمل خواهد کرد.

عملکرد اروپا در قبال برجام بدتر از آمریکا بود

- طبق برجام قرار بود مسیر همکاری تجاری بانکی، نفتی و همه مسائل و موضوعات هموار شود اما اینگونه نشد.

- اروپایی‌ها همچنان ایران را در شرایط تحریمی نگه داشته‌اند. اقدامی که اروپایی‌ها انجام دادند بدتر از آمریکاست.

- آمریکا به صراحت برجام را نقض کرد و از آن خارج شد اما اروپایی‌ها اعلام می‌کنند که برجام را قبول دارند اما به تکالیف خود عمل نمی‌کنند.

با آب نبات چوبی برجام احیا نمی‌شود

- با رفع توقیف یک کشتی یا تبادل دو سه زندانی و با آب نبات چوبی برجام احیا نمی‌شود.

- منافع ملی بازی کودکانه نیست. دست آمریکا و اروپا در این زمینه کاملاً رو شده است.

مجلس شورای اسلامی جلوی بازی یک طرفه را گرفته است

- طرف مذاکره کننده ما با حسن نیت سعی کرد به مذاکرات پایبند باشد و تعهدات خود را جامه عمل بپوشاند اما طرف خیره سری که برخلاف تعهدات دیپلماتیک عمل کرده، باید بداند شرایط عوض شده است.

- مجلس شورای اسلامی جلوی بازی یک طرفه را گرفته است. این بازی با حاصل جمع صفر ادامه نخواهد یافت.

راستی‌آزمایی از اقدامات آمریکا روی کاغذ نیست

- برخی پیشنهادات و ایده‌ها از طرف آمریکایی مطرح شده است اما به درد ایران نمی‌خورد. پیشنهادات باید به صورت صریح و شفاف تکلیف تحریم‌ها را روشن کند.

- جمهوری اسلامی راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا در رفع تحریم‌ها را بر روی ورقه کاغذ انجام نمی‌دهد و به گفتار آمریکایی‌ها نیز اعتماد ندارد و باید در عمل رفع تحریم‌ها را مشاهده کند.

فروش نفت و مبادلات بانکی ایران باید به روال عادی برگردد

- باید تمام تحریم‌ها که شامل تحریم‌های ترامپی، غیرهسته‌ای و برجامی است، برداشته شود.

- همه شرکت‌ها و افرادی که به ناحق در چارچوب برجام تحریم شده‌اند باید رسماً رفع تحریم شوند.

- پیش از این ما ۲.۵ میلیون بشکه می‌فروختیم که با تحریم آمریکا فروش نفت ایران کاهش یافت. باید همه کشورهای اروپایی و آسیایی بتوانند نفت ایران را بخرند و پس از آن پول حاصل از فروش نفت به حساب‌های جمهوری اسلامی بازگردد تا صرف عمران و آبادانی کشور شود.

- تحریم‌های بانکی باید به صورت کامل لغو شود، کشتیرانی آزاد شود، موانع سرمایه گذاری در ایران برداشته شود.

برجام را نسیه‌ای احیا نخواهیم کرد

- اینکه آمریکایی‌ها صرفاً اعلامیه یا بیانیه‌ای بدهند که همه تحریم‌ها علیه ایران لغو شده است، به درد ما نمی‌خورد و هیچ تعهدی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی‌کند که به تمام تعهدات برجامی خود بازگردد و غنی سازی ۲۰ درصد را به ۳.۶۷ درصد بازگرداند.

- مجلس اجازه انجام این تعهدات از سوی ایران را نخواهد داد. باید وعده‌های آمریکا راستی آزمایی شود و پس از آن تعهدات برجامی از سوی ایران اجرایی گردد. برجام را به صورت نسیه احیا نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا راستی آزمایی قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها عباس گلرو مذاکرات وین جمهوری اسلامی راستی آزمایی تحریم ها خود عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • راستی‌آزمایی یک ادعا !