Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:56:42 GMT

معادل ۴۰ درصد موالید کشور سقط‌ می‌شوند!

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۰۷۶

معادل ۴۰ درصد موالید کشور سقط‌ می‌شوند!

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت: در حال حاضر سالانه ۴۰۰ هزار سقط غیرقانونی در کشور داریم، در حالی که تعداد موالید کل کشور بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ نفر در سال است! به عبارتی بیش از ۴۰ درصد موالید کشور در پدیده سقط‌جنین از بین می‌روند! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ صالح قاسمی با بیان اینکه سالانه 3 تا 4 هزار سقط جنین "غیر ارادی" در کشور اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: ‌اما سقط جنین‌‌های ارادی به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته نخست با مجوز پزشک و پزشکی قانونی به صورت قانونی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته این گونه سقط‌ها هم محل بحث کارشناسان است؛ متاسفانه بعضی از پزشکان عزیز اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و مجوزهای بی‌دلیلی در این رابطه صادر می‌کنند؛ این نوع سقط، 10 تا 12 هزار مورد در سال ثبت شده است.

نویسنده مجموعه "جنگ جهانی جمعیت" گفت: دسته دوم سقط جنین‌های ارادی که بسیار جای نگرانی دارد؛ این سقط‌ها به صورت غیرقانونی، بدون مجوز، خارج از از شبکه بهداشت و درمان و به طور زیرزمینی اتفاق می‌افتد، این نوع سقط به 400 هزار مورد در سال می‌رسد!

وی افزود: در حال حاضر یقیناً سالانه 400 هزار سقط غیرقانونی در کشور داریم با این حال،  آمار و ارقام سقط غیرقانونی یا به تعبیری "جنایی" خیلی بیشتر از این میزان است!

قاسمی خاطرنشان کرد:‌ جمع این موارد به عددی بیش از 400 هزار سقط در سال می‌رسد، در حالی که تعداد موالید کل کشور بین یک میلیون تا یک میلیون و 100 نفر در سال است! در صورت مقایسه آمار سقط‌‌جنین و تولد در کشور متوجه می‌شویم، بیش از 40 درصد موالید کشور در پدیده سقط‌جنین از بین می‌روند! این اتفاث اثر بسیار وحشتناکی بر روی شاخص‌های جمعیتی دارد.

وی افزود:‌ از طرفی، سقط‌جنین آثار بسیار مخربی بر روی مادر و خانواده دارد و بسیاری از کسانی که سقط غیرقانونی می‌کنند، متاسفانه قدرت باروری خود را از دست می‌دهند؛ در این رابطه، ما قانون مدیریت سقط جنین را داریم اما این قانون هم ناقص بوده و همین‌ که به طور کامل به اجرا درنیامده است.

دیه "جنین سقط‌شده صاحب روح" 480میلیون تومان!+ جزئیاتچند تجربه از عوارض غیرقابل جبران "سقط جنین"بسیاری از موارد 209‌گانه سقط جنین قانونی "غیرشرعی" است!/ حدود 2ماهگی زمان ولوج روح است نه 4ماهگی!تأیید وجود چالش جدی "سقطهای جنایی" در کشورسقط 16 جنین سالم برای کشف یک جنین مبتلا به سندروم داون در غربالگری/ جنگ جمعیتی علیه مردم ایران با غربالگریتشویق مادر به "سقط جنین بی‌دلیل" توسط برخی پزشکان به اسم "غربالگری!"فیلم/ القای ترس از سوی پزشک در "غربالگری" مادران باردار چگونه به سقط جنین ختم می‌شود؟!توصیه و اجبار به انجام "سقط جنین" خدمت "غربالگری" به جامعه مدرن امروز!انجام ناصحیح مراحل "تست غربالگری" چطور می‌تواند منجر به سقط جنین‌های سالم شود؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرزندآوری وزارت بهداشت کاهش جمعیت غربالگری مادران باردار سقط جنین فرزندآوری وزارت بهداشت کاهش جمعیت غربالگری مادران باردار سقط جنین سقط غیرقانونی یک میلیون هزار سقط سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است