Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:12:02 GMT

مشکلات پیش روی تولیدکنندگان فرش دستباف

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۱۲۶

مشکلات پیش روی تولیدکنندگان فرش دستباف

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف مالیات بر ارزش افزوده را از جمله مشکلات پیش روی تولیدکنندگان این صنعت دانست و گفت: این امر موجب تحمیل افزایش قیمت تمام شده و کاهش رقابت پذیری در بازارهای هدف می شود.

عبداله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات پیش روی تعاونی های تولید فرش دستباف اظهار کرد: در طول سالهای گذشته سه عامل از مهمترین موانع تولید در هنر صنعت فرش دستباف بوده که آسیب جدی به تولیدکنندگان این بخش وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولین مشکل، مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی بوده که مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به وجود آورده است چون عده زیادی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمی توانند در مدت مقرر چهار ماهه برای بازگشت مبالغ ارزی، این مبلغ را از خریداران دریافت کنند.

به گفته بهرامی، بیشتر صادرات فرش دستباف به شکل امانی صورت می گیرد به همین دلیل مهلت مقرر در مصوبه از باب بازگشت ارز، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دچار مشکل کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی دیگر از چالشهای تولیدکنندگان فرش دستباف نام برد و گفت: بخش اعظمی از تولیدکنندگان این صنعت جزو سه دهک پایین جامعه هستند و یارانه دولتی دریافت می کنند اما اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب تحمیل افزایش قیمت تمام شده به تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت می و کاهش رقابت پذیری در بازارهای هدف جهانی می شود.

رئیس کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون همچنین عدم همکاری گمرک در خصوص صدور مجوز بازگشت فرشهایی که نیاز به مرمت دارند را از دیگر مشکلات پیش روی تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: گاها فرشهایی که صادر می شوند به مرور زمان به مرمت و اقدامات تکمیلی مثل رفو، شور، تعمیر و تنظیم رنگ احتیاج دارند به همین دلیل لازم است به خاستگاه اولیه خود برگردند ولی عدم همکاری گمرک در این بخش موجب شده تا تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف از درآمد ارزی این صنعت محروم بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش دستباف يارانه گمرك بانك مركزي مصوبه تعهد ارزی صادرات نرخ ارز و دلار تولید کنندگان صنايع دستي گردشگري توليد مالیات بر ارزش افزوده دهک های درآمدی قیمت تمام شده درآمد ارزی بازار هدف تنظیم بازار داخلی اشتغالزايي اتاق تعاون تعاوني تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشکلات پیش روی فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران