Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ماه مبارک رمضان به دلیل شرایط خاص آن، به منظور حفظ سلامت بدن، توجه به برخی نکات ضروری است. خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از الکوثر نوشت: بسیاری از ما نمی‌دانیم چگونه از کلیه‌های خود محافظت کنیم تا آن‌ها، به ویژه هنگام روزه داری در ماه مبارک رمضان عملکرد خوبی داشته باشند؛ به گونه‌ای که گاهی اوقات از سوزش ادرار و همچنین درد شدید در پهلو‌های خود رنج می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این گزارش، برخی از نکات و مراحل محافظت از کلیه‌ها در ایام روزه داری ماه رمضان به شما ارائه می‌شود:   ۱- مصرف نمک را محدود کنید:   استفاده زیاد از نمک نه تنها برای فشار خون مضر است، بلکه به کلیه‌ها نیز آسیب می‌زند. دکتر مونتیمایور می‌گوید: اگر شما در غذای خود نمک زیاد ریخته باشید، فرقی ندارد که مثلا با آب زیاد شوری آن را رفع کنید، در هر صورت شما آن مقدر نمک را جذب خواهید کرد.   ۲- محدود کردن مصرف غذا‌های غنی از پروتئین:   دکتر مونتیمایور به عنوان متخصص کلیه و استاد فیزیولوژی، توضیح می‌دهد که پروتئین زیاد باعث می‌شود کلیه‌ها دو برابر بیشتر از حد طبیعی کار کنند که این باعث فشار بر آن‌ها و درد شدید در این ناحیه می‌شود؛ بنابراین، ما توصیه می‌کنیم که یک رژیم غذایی متعادل متشکل از برنج، سبزیجات، ماهی و میوه‌ها داشته باشید.   ۳- فشار خون خود را روی ۸۰/ ۱۳۰ یا پایین‌تر از آن حفظ کنید:   اگر فشار خون از ۱۴۰/۹۰ بیشتر باشد، این امر می‌تواند ظرف پنج سال باعث آسیب به کلیه شود. کلیه‌ها با فشار خون ۱۳۰/۸۰ یا کمتر کاملا کار خود را انجام می‌دهند. برای کمک به کنترل فشار خون، باید نمک مصرفی خود را محدود کنید، وزن خود را کاهش دهید و در صورت نیاز از دارو‌های فشار خون بالا استفاده کنید.   ۴- سطح قند خون خود را زیر ۱۲۰ میلی گرم در دسی لیتر نگه دارید:   دیابت و فشار خون بالا دو دلیل اصلی نارسایی کلیه هستند. دیابت تقریبا بر تمام سیستم‌های بدن تاثیر می‌گذارد، بنابراین، ما به افراد دیابتی در ماه رمضان توصیه می‌کنیم رژیم غذایی، ورزش و استفاده از دارو‌های دیابت را دنبال کنند.   ۵- نوشیدن هشت لیوان آب در روز:   نوشیدن روزانه هشت لیوان آب از افطار تا سحر توصیه می‌شود. نوشیدن آب کافی همچنین از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. سنگ کلیه یک وضعیت دردناک است که در صورت عدم درمان، می‌تواند منجر به نارسایی کلیه شود.   ۶ - محدود کردن مصرف مسکن ها:   دکتر مونتیمایور می‌گوید که مصرف مسکن‌ها مانند اسید مفنامیک، ایبوپروفن و سیلوکوکسین برای مدت طولانی می‌تواند باعث از بین رفتن و کاهش کارآیی کلیه شود؛ بنابراین مصرف این دارو‌ها نباید بیشتر از یک هفته به طول انجامد.   ۷ -از مصرف دوز‌های بالای ویتامین‌ها خودداری کنید:   برخی از افراد علاقه دارند که دوز‌های بالای ویتامین C مثلا در دوز ۲۰۰۰ میلی گرم را مصرف کنند که متخصصین نسبت به عوارض آن هشدار می‌دهند و می‌گویند که مصرف بیش از حد ویتامین C منجر به تشکیل سنگ کلیه می‌شود، بنابراین مصرف این قرص‌ها با دوز ۵۰۰ میلی گرم یا کمتر امن‌تر است.   ۸- برای محافظت از کلیه به مکمل‌های تغذیه‌ای اعتماد نکنید:   به گفته دکتر مونتیمایور، هیچ مکمل غذایی کاملا اثبات شده علمی وجود ندارد که از کلیه‌ها محافظت کند.   ۹ - آزمایش کلیه انجام دهید:   آزمایش‌های ساده مانند آزمایش کامل گروه خون مورد تاکید است؛ به گونه‌ای که با این آزمایش‌ها پروتئین موجود در خون شناسایی شده و فرد از احتمال وجود مشکل در کلیه‌های خود آگاه می‌شود. بیشتر بخوانید: کاروتنوئیدها؛ از فواید سلامت تا نحوه عملکرد انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: اخبارسلامت کلیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلیه کلیه ها فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر

رییس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان از تمهیدات این فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر خبر داد.

طرفداری | فدراسیون فوتبال از نامه رئیس این فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال خبر داد.

در نامه مهدی تاج به کیومرث هاشمی آمده است:

جناب آقای مهندس هاشمی
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان

با سلام

احتراماً به استحضار میرساند،با عنایت به دستور حضرتعالی مبنی برساماندهی فرهنگی برگزاری رقابت های لیگ برتر و در پی آن تشکیل کارگروه مربوطه در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان مرتبط و مراجع ذیربط، مقرر گردید الزامات و مقررات بالادستی درحوزه برگزاری مسابقات در فصل آتی به شرح ذیل به مرحله اجرا در بیاید؛
• تدوین و اجرای آیین نامه کانون هواداران باشگاه‌ها و رعایت الزامات مرتبط
• اختصاص بلیط مسابقات به خریداران بر اساس مشخصات هویتی و لزوم آماده سازی صندلی ورزشگاهها توسط شرکت تجهیز بر اساس طی فرایند حضور تماشاگران در ورزشگاهها به صورت هوشمند.

همچنین مطابق برنامه ریزی، جلسات هماهنگی کلیه مسابقات لیگ برتر در فصل آتی وفق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسولان LOC و LMO در کلیه بازی ها به انجام خواهد رسید و گزارش ها به صورت برخط در سیستم مربوطه آپلود و به کمیته های ذیربط و ارکان قضایی ارسال تا متعاقباً در مهلت مقرر به فوریت اتخاذ تصمیم گردد .
بدیهی است در صورت عدم آماده سازی موارد صدر الاشاره امکان آغاز لیگ برتر در فصل جدید وجود نخواهد داشت و بر این اساس دستورات مساعد حضرتعالی،باعث تسهیل فرایند مرتبط خواهد بود.
لازم به ذکر است،در بازی های باقیمانده فصل جدید لیگ برتر به کلیه باشگاهها ابلاغ شده که مسولیت مربوط به هواداران خود را برعهده داشته باشند.همچنین تا حل مشکلات زیرساختی جهت حضور بانوان محترم، دو ورزشگاه تا اطلاع ثانوی امکان میزبانی از تماشاگران خانم را نخواهند داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ضرورت مراقبت پیوسته از زیرساخت‌های صنعت گاز
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/