Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@18:28:06 GMT

ماجرای نبود صندلی برای نشستن مسافران هواپیما چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۶۳۰

ماجرای نبود صندلی برای نشستن مسافران هواپیما چه بود؟

هر چند که پروتکل‌ها در این پرواز رعایت نشده و قانونا باید با قشر ایر برخورد شود اما باید این موضوع را هم در نظر گرفته مبدأ این پرواز استان خوزستان بوده که تمام مسافران برای جابه‌جایی از این استان باید تست PCR منفی ارائه داده باشند. بنابراین طبق ارائه تست PCR منفی، احتمالا هیچیک از این مسافران نباید مبتلا به کرونا بوده باشند اما به هر حال شرکت قشم ایر قانون را در این پرواز رعایت نکرده و با آن برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، حسن ذیبخش درباره پرواز آبادان به مشهد شرکت هواپیمایی قشم ایر که طبق فیلمی که از این پرواز و از سوی یکی از مسافران منتشر شده، پروتکل‌های الزامی فاصله‌گذاری اجتماعی به رعایت نرسیده،گفت: شرکت هواپیمایی قشم ایر برای پرواز آبادان به مشهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را در نظر گرفته بود اما به علت نقص فنی این هواپیما، پرواز با آن تایید نشد. بنابراین این شرکت هواپیمایی از هواپیمای آر جی استفاده کرد که ظرفیت این هواپیما از ایرباس ۳۲۰ کمتر است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ظرفیت هواپیمای آر جی برای پرواز ۱۰۷ نفر است که بر اساس رعایت پروتکل‌های فاصله‌گذراری اجتماعی باید ۶۴ نفر مسافر در این هواپیما پذیرش می‌شد اما ۹۰ مسافر پذیرش شده بود البته ۱۵ صندلی در این هواپیما خالی بود و مسافری مازاد بر صندلی‌های هواپیما پذیرش نشده بود.

ذیبخش با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی قشم ایر پروتکل‌های اجباری را در مسیر آبادان به مشهد رعایت نکرده و طبق قوانین با این شرکت هواپیمایی برخورد می‌کنیم، گفت: هر چند که پروتکل‌ها در این پرواز رعایت نشده و قانونا باید با قشر ایر برخورد شود اما باید این موضوع را هم در نظر گرفته مبدأ این پرواز استان خوزستان بوده که تمام مسافران برای جابه‌جایی از این استان باید تست PCR منفی ارائه داده باشند بنابراین طبق ارائه تست PCR منفی، احتمالا هیچیک از این مسافران نباید مبتلا به کرونا بوده باشند اما به هر حال شرکت قشم ایر قانون را در این پرواز رعایت نکرده و با آن برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظارت‌های مردمی در تمام مراحل انجام پرواز و سفر استقبال می‌کنیم، بیان داشت: ظرفیت نظارتی ما محدود است بنابراین بسیار خوب است که مردم با انتشار مستندات بتوانند در بخش نظارت به ما کمک کنند اما این نظارت‌ها باید بر اساس وجدان باشد. در فیلم منتشر شده از پرواز آبادان به مشهد شرکت قشم ایر، مسافر اعلام می‌کند که تعداد مسافران مازاد صندلی‌های موجود در هواپیما است که این یک گفته نادرست بوده و توضیح خلاف باور و از مسافران خواهشمندیم اگر موضوعی را می‌خواهند با نظارت‌های مردمی اطلاع‌رسانی کنند اطلاعات صحیح را به تصویر بکشند یا درباره آن صحبت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پیک نوروزی پروازها را بدون هیچ مشکلی به اتمام رساندیم، اظهار داشت: در ایام نوروز هیچ گزارشی مبنی بر تخلف از پروتکل‌های بهداشتی از سوی ایرلاین‌ها اعلام نشد و اتفاقی که برای پرواز قشم ایر افتاد در شرایط اضطراری بود و باید به این موضوعات هم توجه شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003GYP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پرواز رعایت شرکت هواپیمایی آبادان به مشهد تست PCR منفی پروتکل ها قشم ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، وقتی به پرنده‌ای نگاه می‌کنید که در دوردست در حال پرواز است، به این فکر کرده‌اید که تا چه ارتفاعی می‌تواند بالا برود؟

گونه‌ای که رکورد بالاترین ارتفاع پرواز را در بین تمامی پرندگان در اختیار دارد، کرکس دال روپل (Gyps rueppellii) است. در سال ۱۹۷۳ میلادی یک کرکس روپل با یک هواپیمای تجاری در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری بر فراز ساحل عاج در غرب آفریقا برخورد کرد.

هواپیما علیرغم اینکه یکی از موتورهایش را از دست داد، موفق به فرود شد. اما پرنده چندان خوش‌شانس نبود و جان سالم به در نبرد. تنها چیزی که از این پرنده باقی مانده بود ۵ پر کامل و ۱۵تکه پر کوچک‌تر بود که البته همین‌ها هم برای شناسایی گونه و تأیید اوج‌گیری باورنکردنی این پرنده کافی بودند.

این پرنده، بومی منطقه ساحل صحرا در آفریقا است و در چندین کشور از جمله زیمبابوه، سنگال و اتیوپی یافت می‌شود. طول بال‌های قدرتمند این پرندگان به بیش از ۲ متر می‌رسد، با این وجود این کرکس‌های روپل به ندرت در پرواز از آنها استفاده می‌کنند.

در واقع این کرکس‌ها در صعود پیوسته خود به ارتفاعات بالا و برای اوج‌گیری و جستجوی طعمه، غالبا روی ستون‌های گرمایی و بالارونده جو سوار می‌شوند.

دانشمندان می‌گویند کاملاً محتمل است که رویداد ۱۹۷۳ و برخورد یک کرکس روپل با هواپیمای تجاری یک استثنا بوده باشد. در واقع دلایلی وجود دارد که چرا معمولاً پرندگان در کنار هواپیماهای مسافربری در ارتفاع بالا دیده نمی‌شوند. یکی از عمده‌ترین این دلایل به اکسیژن مربوط می‌شود.

کرکس دال روپل

از دیگر رقبای کرکس روپل در ارتفاعات، می‌توان به درنای خاکستری اشاره کرد. محققان یکی از این درناها را در ارتفاع ۱۰ هزار متری به هنگام فرار از یک عقاب در کوه‌های هیمالیا ثبت کرده‌اند. یک غاز سرنواری نیز در ارتفاع ۷۳۰۰ متری در این ناحیه مشاهده شده است.

از زمان ثبت این موارد و حتی با وجود فناوری‌های مدرن ردیابی، تا کنون هیچ سابقه‌ای از نزدیک شدن یک پرنده دیگر به رکورد کرکس روپل به دست نیامده و به همین خاطر حدنصاب اوج‌گیری در آسمان همچنان در اختیار این پرنده است.

این در شرایطی است که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، کرکس روپل را در فهرست پرندگان در معرض خطر جدی طبقه‌بندی کرده است.

این گونه از کرکس‌ها، مانند بسیاری از پرندگان مشابه آفریقایی، با خطر از دست دادن زیستگاه، شکار و کاهش دسترسی به تنها منبع غذایی خود یعنی لاشه‌ها تهدید می‌شوند.

مسمومیت حاصل از آفت‌کش‌هایی نظیر «کربوفوران» همینطور داروی دیکلوفناک نیز در کاهش جمعیت این پرندگان موثر بوده است.

دیکلوفناک معمولا به عنوان ضد التهاب در درمان‌های دامپزشکی استفاده می‌شود، اما اگر کرکس‌های روپل لاشه حیواناتی را که چنین دارویی را مصرف کرده‌اند بخورند، ممکن است تلف شوند.


این موضوع زمانی تعجب‌آور می‌شود که بدانیم کرکس‌های روپل می‌توانند بدون هیچ مشکلی گوشت آلوده به سیاه‌زخم و بوتولیسم را بخورند و هضم کنند.

کد خبر 848160 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان