Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا سبحانی‌فر، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در دفتر این تشکل برگزار شد اظهار کرد: تشکل سیاسی مردم‌نهاد با سایر احزاب و گروه‌های سیاسی تفاوت ماهوی دارد و یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن متکی بودن آن به مردم است.

وی افزود: قالب احزاب عمدتاً از بالا به پایین چینش تشکیلاتی خود را انجام می‌دهند ولی شورای ائتلاف از پایین به بالا است، این تفاوت‌های بارز در هیچ تشکل سیاسی دیگری دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحانی‌فر در ادامه گفت: شورای ائتلاف برای آن‌که بتواند اقشار مختلف مردم را درون تشکیلات خود سازماندهی کند اقدام به ثبت‌نام گسترده و فراگیر در درون خود نموده، به نحوی که تمام سلایق نیروهای جبهه نیروهای انقلاب در آن حضور داشته باشند و تاکنون ۲٠٠ هزار نفر داوطلبانه عضو شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ تشکل سیاسی نداریم که حتی یک‌دهم این عدد اعضا داشته باشد، اما تاکنون در استان قزوین ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، در رده‌بندی استان قزوین نسبت به جمعیت و نسبت به شهرستان‌هایی که دارد رتبهٔ نخست را دارا است.

سبحانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر ثبت‌نام و هم‌زمان انتخابات اعضای مجمع ادامه دارد و تناسب حضور جوانان و بانوان ایجاد شده است و لازم است حتماً در انتخابات مجامع منتخب یک بانو و یک جوان و یک پیشکسوت انتخاب گردد و این الزام برای رأی دادن در مجمع وجود دارد.

این مسؤول عنوان کرد: نامزدهای انتخابات شوراها بر اساس تخصص و کرسی‌های اعلام شده وارد شد‌ه‌اند و در چند حوزهٔ عمران و مدیریت شهری، فرهنگی ورزشی، اجتماعی مذهبی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و لیست نهایی نیز بر اساس ۲ کرسی مدیریت است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین در ادامه بیان کرد: از ابتدا از همهٔ جریان‌ها و گروه‌های مختلف مکرر دعوت کردیم که در شورای ائتلاف ایفای نقش کنند و هم‌چنین از شخصیت‌های مؤثر نیز دعوت به‌عمل آمده است، تعدادی از این گروه‌ها و احزاب که در جریان بودند عضو شورای ائتلاف هستند مکانیزم انتخابات شوراهای شهر را نیز با یکدیگر طراحی کردیم ولی تعدادی از دوستان که در قالب احزاب هستند به شورای ائتلاف نپیوستند.

وی اضافه کرد: شورای ائتلاف متکی به شخص نیست و کسانی که می‌خواهند به‌علت تشتت آسیب نبینیم راه آن این است که به این نیروها بپیوندند و هنوز برای این کار دیر نشده است.

آماده‌ایم برای وحدت گفت‌وگو کنیم

سبحانی‌فر تأکید کرد: به دوستان دیگری هم که دارند به‌صورت رسمی لیست فراهم می‌کنند اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم برای دوستانی که در لیست آن‌ها هستند هم یک برنامهٔ فوق‌العاده بگذاریم تا آن‌ها هم بررسی تخصصی کارشناسانه کنند کسانی که امتیاز لازم را کسب می‌کنند به این ۲۸ نفر اضافه کنیم و مجمع بتواند از بین ترکیب این دو مجموعه ۹ نفر را انتخاب کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که آیا آماده مذاکره و تفاهم با فعالان دیگر احزاب و جریان‌های ارزشی هستید، اظهار کرد: ما اگر مصلحت جریان نیروهای انقلابی در میان باشد و راه پیشرفت آرمان انقلاب اسلامی باشد آمادگی داریم با جریانات و نیروهای انقلاب دور هر میزی که باشد بنشینیم و گفت و گو کنیم، البته کسانی که وحدت‌شکنی کرده‌اند را به این راحتی نمی‌پذیریم مگر این‌که اثبات کنند روش دیگری را اتخاذ کرده‌اند، هم‌چنین سهم‌خواهی را نیز نمی‌پسندیم.

سبحانی‌فر ادامه داد: ما معتقدیم بهترین انتخاب را نخبگان مردم خواهند داشت و ما نیز باید در راستای این جریان قرار بگیریما، اکنون نیز مذاکرات و گفت‌وگوها در جریان است.

وی بیان کرد: ما شوراها را تا قبل از ورود با حساسیت به ریاست‌جمهوری تعیین‌تکلیف می‌کنیم و با سازوکار در انتخابات خواهیم آورد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین اذعان کرد: ما در شورای ائتلاف موضوع مالی نداریم، در واقع هزینه‌ای نداریم که به منابع نیاز داشته باشیم، تنها هزینه‌های دفتری و جلسات را داریم که بخشی از آن را اعضای شورای ائتلاف تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزینهٔ انتخابات نیز به‌طور کامل از خود کاندیداها گرفته می‌شود، برای مثال تمام هزینه‌های انتخابات را از دو کاندیدای خود دریافت کرده‌ایم و حضور مردم و اعتماد آن‌ها و ایجاد ستاد مشترک، هزینه‌های انتخاباتی ما را به‌شدت پایین می‌آورد، در انتخابات مجلس کل هزینه شورای ائتلاف یک‌دهم هزینهٔ برخی از چهره‌هایی بود که آمدند و رأی نیاوردند.

سبحانی‌فر عنوان کرد: مکانیزمی که برای انتخابات در نظر گرفته‌ایم و سخت‌گیرانه هم هست، این است که در ابتدا یک تعهدنامه می‌گیریم، این نقطه قوت را بعضاً برخی افراد و احزاب مورد نقد قرار می‌دهند اما ما باید ضمانت‌های لازم را اخذ کنیم.

وی بیان کرد: این اطمینان را می‌دهیم که اگر ثابت شود منتخبین شورای ائتلاف از تعهد خود عدول کرده‌اند به‌شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد که یکی از این برخوردها معرفی به مردم و اعلام برائت خواهد بود.

سبحانی‌فر در پایان گفت: در حالت کلی با توجه به مسیر و اقدامات نمایندگان مجلس راه یافته از شورای ائتلاف، از عملکردها راضی هستیم ولی گاهی تذکراتی نیز در ارتباط با برخی امور و روابط آن‌ها داده‌ایم و انتظار داریم در این مسائل بیشتر دقت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین سازوکار شورای ائتلاف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین سبحانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت  ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org  دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی