Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:27:27 GMT

طراحی سیستم استارتر موتور جت در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۷۷۸۳

فناوران یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل موفق به طراحی و ساخت سیستم استارتر موتور جت شدند.

به گزارش ایسنا، سیستم استارتر موتور جت (توربو جت، توربو فن، توربو پراب، توربو شفت، جت پالس) در دو مدل "سیستم قابل حمل با وزن فوق سبک" و "سیستم متصل به برق شبکه" طراحی و ساخته شده است.

هر دو سیستم فوق، در نمونه خود بی همتا بوده و سیستم متصل به برق شبکه، با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ استاتیکی تعبیه و طراحی شده است که سبب می شود با کمترین ابعاد و حجم و بالاترین کیفیت، برق خروجی تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی استارترهای وارداتی و برخی ترانس های دستگاه های دیگر به عنوان سیستم استارتر استفاده می شدند که به هیچ وجه استاندارد نبوده و هیچ گونه سیستم حفاظتی نداشتند. از این رو، شرکت حاضر، با اتکا به دانش روز، اولین استارتر قابل اتصال به برق شبکه، با کیفیت ولتاژ خروجی بر اساس استاندارد ۷۰۴ را ارائه کرد.

نکته حائز اهمیت اصلی در مورد استارترهای قابل حمل فوق سبک است که کلیه استارترهای قبلی موجود در کشور، دارای وزن بالغ بر ۴۰ کیلوگرم بودند که برای استارتر هلیکوپترهای بزرگ همانند بل ۲۱۴، نیاز به اتصال سری دو عدد از این سیستم وجود داشت که وزنی بالغ بر ۸۰ کیلوگرم را ایجاد می کرد. این عامل سبب می شود استفاده از این نوع سیستم های استارتی قابلیت پرتابل بودن را از دست دهد و اینکه این سیستم ها دارای سیستم قطع کننده دستی بودند که در نمونه حاضر، تمام این ساختار توسط کنترل کننده ها و رله های طراحی شده توسط شرکت پیاده سازی می شود.

نمونه هر استارتر قابل حمل، بنا به استعلام انجام شده از شرکت های خارجی(انگلستان و آمریکا) بدون سیستم شارژر و متعلقات، بالغ بر ۸۰۰۰ دلار بوده، این در حالی است که سیستم ارائه شده توسط این شرکت ها، تنها قابلیت استارت دو هلیکوپتر و یا هواپیما را داشته است، اما سیستم تعبیه شده توسط شرکت مذبور مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل حداقل ۱۵ بار عملیات استارت را انجام می دهد.از این رو، تنها در زمینه استارترهای قابل حمل، رقمی بالغ بر ۱۰ هزار دلار (با احتساب هزینه خرید متعلقات که باید خریداری شوند) به ازای هر دستگاه صرفه جویی ارزی شده است که این رقم در مقایسه با تعداد مورد نیاز برای کل کشور، رقمی هنگفت است.

نکته حائز اهمیت دوم، پشتیبانی و تامین قطعات شرکت است که این شرکتها هیچگونه گارانتی ارائه نداده، در حالی که محصولات شرکت داخلی دارای حداقل پنج سال گارانتی هستند و کلیه قطعات و تجهیزات جانبی به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می گیرد.

بر اساس اعلام پارک علم و فناوری استان اردبیل، تکنولوژی های مورد استفاده در ساخت این دستگاه عبارتند از "سیستم کنترل شبکه عصبی"، "سیستم طراحی و ساخت ترانس بر اساس شبیه سازی مکسول"، "برنامه نویسی به سه زبان مختلف"، "استفاده از دو سیستم میکروپروسسوری متفاوت به منظور افزایش فرکانس و کاهش ریسک خطا در سیستم"، "استفاده از PLC"، "استفاده از سیستم سوئیچینگ استاتیکی (به روزترین تکنولوژی روز)" و "استفاده از درایورهای طراحی شده توسط شرکت که ایزوالسیون کامل سیستم قدرت و کنترل را پیاده سازی کرده اند".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موتور جت پارك علم و فناوري سیستم استارتر شده توسط قابل حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: مشهد یکی از شهرهای پیشگام در حوزه حمل‌ونقل هوشمند است، از این رو ما نیازمند به‌روز رسانی و توسعه زیرساخت‌های این نوع از حمل‌ونقل در مشهد هستیم.

قاسم طاهری با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین روز از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر مشهد در حمل‌ونقل عمومی و در حوزه پارکینگ شهری و دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند با چالش‌هایی روبه‌رو است.

وی افزود: در این رویداد نیازهای خود را به صنعتگران ارائه می‌دهیم تا برای برطرف کردن آن چاره‌اندیشی شود، برای مثال یکی از مسائل ما در حوزه پارکینگ شهری مسئله پلاک‌خوانی هوشمند خودروهای پارک شده در حواشی معابر است و

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: یکی دیگر از نیازهای ما در بخش دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی بحث طراحی و ساخت قفل هوشمند است.

طاهری اضافه کرد: همچنین از صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ساخت و طراحی سیستم سخت کار تعویض دنده و طراحی سیستم ترمز دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی مستقر در مشهد مقدس استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 749931

دیگر خبرها

  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند