Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:40:53 GMT

تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۸۰۶۵

تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در استان خبر داد و گفت : در این موج پیش بینی افزایش موارد بستری تا دو هزار نفر را هم داریم، اما مردم باید بدانند اگر به این عدد برسیم خسارت‌های مالی و جانی بسیاری متحمل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ورود استان به موج چهارم کرونا گفت : متاسفانه شهر‌های استان به سرعت در حال تغییر رنگ هستند و در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت "قرمز"، چهار شهرستان در وضعیت "نارنجی" و تنها یک شهرستان در وضعیت "زرد" کرونایی قرار دارد.

او با اشاره به سیر صعودی تعداد مبتلایان در استان افزود: کرونای انگلیسی که نوع جهش یافته ویروس کروناست به سرعت در استان در حال انتشار است، بنابراین مردم باید بیش از گذشته در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تلاش کنند.

بازوند افزود: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد رسیده و نتیجه این می‌شود که امروز شاهد رشد چشمگیر مبتلایان کرونا در استان هستیم.

او با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داد: مردم باید زندگی با کرونا را در اولویت قرار دهند و باید یاد بگیرند ضمن حفظ معیشت و داشتن فعالیت و کسب و کار، باید حواسشان به بیماری خطرناک کرونا هم باشد و باید در کنار تمام فعالیت‌های خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هم داشته باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: در بهترین حالت باید میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۹۰ درصد برسد، وگرنه قطعا با شرایط سختی در استان روبه رو خواهیم شد.

بازوند به خسارت‌های سنگین افزایش مبتلایان کرونا اشاره کرد و گفت: ظرفیت بخش درمان مشخص است و اگر میزان مبتلایان از ظرفیت‌های موجود فراتر رود قطعا خسارت‌های سنگینی خواهیم داد و استان تبدیل به بیمارستانی برزرگ با هزینه‌های بسیار سنگین خواهد شد.

تشدید نظارت و برخورد با قانون شکنان مصوبات ستاد ملی کرونا

استاندار کرمانشاه از تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در استان خبر داد و افزود: تمام برنامه ریزی‌ها برای ورود به این موج انجام شده و در دستورکار قرار دارد.

او افزود: برای این موج پیش بینی حدود دو هزار بستری را داریم، البته مردم باید بدانند اگر به این عدد برسیم خسارت بزرگی به استان وارد خواهد شد و در کنار هزینه‌های سنگین مالی قطعا عزیزان بسیاری را از دست خواهیم داد.

بازوند گفت: تمام برنامه ریزی برای مدیریت این بحران صورت گرفته، اما این مدیریت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست و اگر مردم همکاری کرده و دستورالعمل ها را با جدیت بیشتری رعایت کنند می‌توانیم این موج را با کمترین میزان خسارت پشت سر بگذاریم.

استاندار کرمانشاه به محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: محدودیت‌ها جدید کرونایی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برای شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا مشخص است و از امروز اجرایی خواهد شد و گروه نظارتی ویژه اجرای این محدودیت‌ها را رصد خواهند کرد.

بازوند گفت: در صورت مشاهده تخلف از این محدودیت، بلافاصله گزارشات لازم به دادستانی ارسال شده و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت و از مردم می‌خواهیم ما را در این وضعیت قرار ندهند که مجبور به برخورد شویم. این انتظار را داریم که مردم برای حفظ جان و سلامت خودشان حتما دستورالعمل ها را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه از تخلف دو مدیر در سطح استان در بحث رعایت نکردن دستورالعمل ها خبر داد وافزود: این دو مدیر به مراکز مربوطه جهت برخورد معرفی می‌شوند و با سایر مدیرانی که رعایت دستورالعمل ها را انجام ندهند نیز برخورد خواهد شد.

بازوند گفت: نحوه فعالیت کارکنان در ادارات شهر‌های قرمز و نارنجی مشخص است و مدیران موظفند طبق دستورالعمل‌های ابلاغی شیفت بندی کارکنان خود را انجام دهند و اگر مدیری از این دستورالعمل‌ها تبعیت نکند قطعا برخورد‌های لازم با او صورت خواهد گرفت.

او افزود: این دسته مدیران باید بدانند که ضمن اینکه با آن‌ها برخورد صورت می‌گیرد، این افراد در ابتلا و احیانا مرگ همکاران خود بر اثر کرونا هم دخیلند و باید دستور العمل‌ها را با جدیت بیشتری اجرایی کنند.

بازوند گفت: تنها مدیرانی مجازند تعداد بیشتری از کارکنان خود را بکارگیری کنند که با ارائه دلایل کافی، مجوز لازم از ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان را دریافت کرده باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی رعایت دستورالعمل ها استاندار کرمانشاه موج چهارم کرونا بازوند گفت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمایشگاه اکسپو که هنرمندان و فعالان حوزه صنایع و عرصه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند؛ نمایشگاه بسیار گسترده‌ای است و توانمندی‌های اقتصادی کشور را می‌توان در این نمایشگاه دید.

خسروپناه افزود: حتما این نمایشگاه باید گسترده‌تر از این ارائه بشود و زمان بیشتری به مردم اختصاص داده شود تا بتوانند شرکت کنند.

وی گفت: هم زیرساخت‌ها و مواد اولیه را ما در این نمایشگاه مشاهده کردیم و هم تولیدات مختلف دارویی و حوزه‌های مختلف امنیت غذایی و همچنین صنایع دستی و سایر حوزه‌های مختلف که در واقع یک جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال امسال است در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولیت مسئولان حوزه اقتصادی و البته حوزه فرهنگی با دیدن این نمایشگاه سنگین‌تر می‌شود. قطعا باید تلاش کنیم موانع برداشته شود. اگر عزیزان نیاز‌های ارزی و واردات مواد اولیه دارند و صادرات که بسیار مهم است. این نیاز‌ها را از تولیدکنندگان شنیدیم.

خسروپناه گفت: یک شورای اختصاصی برای رفع موانع و حمایت و تسهیلگری تولید کنندگان در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: طبیعتا وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر وزارت خانه‌ها به ویژه بانک مرکزی باید حمایت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبیعتا باید از منظر فرهنگی، اسناد حمایتی فرهنگی و علم و دانش بنیان هم باید کمک کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید بهتر و با کیفیت بهتر و عرضه بهتری بتوانند تولید کنند، عرضه کنند و در اختیار مشتریان دنیا قرار دهند.

خسروپناه افزود: حتما بُعد بین المللی این تولیدات، از حوزه دانش بنیان تا عرضه بین المللی باید با نگاه حکمرانی صنایع شکل بگیرد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو، ۸ اردیبهشت افتتاح شد  و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود