Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: بیماری در ۱۲ استان شیب بسیار تندی دارد.

وی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا، افزود: افت در رعایت پروتکل‌ها باعث شد این موج شکل بگیرد. به طوری که رعایت پروتکل‌ها به زیر ۶۰ درصد رسید.

رئیسی ادامه داد: اما یک عامل مهم، ویروس جهش یافته است که الان سوش غالب در کشور ویروس انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به عامل مهمی که تمامی کشورها درگیر آن هستند، اشاره کرد و گفت: ویروس جهش‌یافته انگلیسی در حال حاضر در اغلب کشورها باعث بروز کرونا و موج جدیدی شده است و در کشور ما نیز در ۱۲ استان این ویروس باعث شده تا شیب بسیار تندی را شاهد باشیم.

رئیسی ادامه داد: استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم ویروس جهش‌یافته انگلیسی شیب بسیار تندی دارد و باید به شدت مراقبت کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در ۱۱ استان دیگر نیز شیب تند است اما هنوز به تندی ۱۲ استان قبلی نرسیده اما وارد موج چهارم شده و هفته‌های سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

به گفته وی، این استان‌ها شامل ایلام، البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: برخی از استان‌ها نیز مانند گیلان، مازندران و خوزستان موج جدیدی از ویروس انگلیسی را تجربه می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید با رعایت شدید پروتکل‌ها در چهار استان یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که در ابتدای موج هستند، از شیوع ویروس در آنها جلوگیری کرد.

رئیسی اظهار داشت: در مجموع در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی است و رعایت پروتکل‌ها به ۵۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز به مدت ۱۰ روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در شهرهای قرمز، همه مشاغل به جز مشاغل ۱ تعطیل هستند، در شهرهای نارنجی، فقط مشاغل ۱ و ۲ فعال هستند و در شهرهای زرد، مشاغل ۱، ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر پرهیز از دورهمی ها و جمع‌های خانوادگی، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به شرایط قبل از بحران کرونا باز گردیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرونا ویروس جولان رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق امروز برابر با ۱ می ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.

کد خبر 6094737

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور