Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌‌الله استان مرکزی گفت: برندسازی و معرفی کردن کالاهای خارجی به عنوان کالای مرغوب از دیگر موانع فرهنگی است و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون فضای مجازی این فرهنگ غلط را اصلاح کنیم. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک  ، حجت‌الاسلام ماشاء‌الله عبدی ظهر امروز در تبیین شعار سال 1400 در جمع خبرنگاران با اشاره به شعارهای سال در یک دهه گذشته اظهار داشت:  مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته شعارهای سال را با محوریت اقتصادی و تولید داخل نامگذاری کرده‌اند که این نشان از اهمیت مسئله تولید و رونق آن بوده و تولید مهم‌ترین رکن شعارهای یک دهه اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایشان در  یک دهه گذشته به دنبال یک فرهنگ‌سازی عمومی در راستای تولید داخلی بودند که خوشبختانه این مسئله آثار و برکات بسیار زیادی به همراه داشته اما باید توجه داشت علی‌رغم تاکیدات ایشان در طی این 10 سال و اقدامات بسیار فراوان اما چرا انتظاری که ایشان از مسئله تولید داشتند محقق نشده که پاسخ آن در شعار امسال وجود دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شعار امسال علاوه بر اهمیت تولید، مسئله پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را تاکید کردند که این دو مولفه باید در همه ابعاد رقم بخورد و به طور مثال مانع‌زدایی‌های داخلی و خارجی از بین بروند و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از تولید اتفاق بیفتد.

عبدی بیان کرد: یکی از موانع خارجی رونق تولید در طی این سال‌ها تحریم‌های ظالمانه غربی‌هاست و امروز آن چیزی که در خصوص تحریم‌ها اولویت دارد خنثی‌سازی تحریم‌هاست و رفع تحریم با قوانین و شرایطی که مقام معظم رهبری فرمودند در اولویت بعدی است.

وی ادامه داد: آن چیزی که باید در خنثی‌سازی تحریم‌ها رقم بخورد، قوی شدن و خودکفایی همه‌جانبه است و باید کشور را از شر وابستگی‌ها به طور کامل نجات دهیم تا دیگر تحریم‌ها نتواند اقتصاد کشور را دچار مشکل کند و این یک راهبرد مهم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌‌الله استان مرکزی عنوان کرد: البته تلاش برای رفع تحریم‌ها با توجه به بیانات و راهبردهایی که مقام معظم رهبری تاکید دارند نیز مهم است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

عبدی افزود: مهم‌ترین موانعی که در حوزه مانع زدایی رونق تولید در داخل مطرح است موانع فرهنگی و اقتصادی است که البته اقدامات و زیرساخت‌های خوبی در طی این سال‌ها انجام شده که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: سوء ذهنیت نسبت به تولیدات داخلی یک مانع فرهنگی رونق تولید است و به عنوان یک آفت بزرگ محسوب می‌شود که البته این مسئله پیشینه تاریخی دارد و از زمان قاجار تولید داخل به حاشیه رفته که علمای وقت هم نسبت به این مسئله اقداماتی انجام دادند اما متاسفانه این مسئله تا به امروز هم تا حدودی ادامه یافته که باید با فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم از بین برود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌‌الله استان مرکزی بیان کرد: برندسازی و معرفی کردن کالاهای خارجی به عنوان کالای مرغوب از دیگر موانع فرهنگی است که متاسفانه فضای مجازی در این مسئله نقش مهمی داشته و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون فضای مجازی این فرهنگ غلط را اصلاح کنیم.

شناسایی ظرفیت‌های بومی هر منطقه گام مهمی برای تحقق شعار سال است تشریح وظایف مجلس برای تحقق شعار سال؛ تولید با مشوق‌های سرمایه‌گذاری رونق می‌یابد شعار سال 1400 باید نویدی برای تقویت تولید در سراسر کشور باشد/ مشکلات علما و روحانیون کردستانی پیگیری می‌شود

عبدی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در حوزه مانع‌زدایی از تولید انجام شود مانع‌زدایی مردمی از رونق و جهش تولید است که همه مردم در همه اقشار و سنین مختلف در این مسئله نقش دارند و اگر بسیج مردمی برای برداشتن موانع در کشور ایجاد شود قطعاً برکات بسیار فراوانی به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه مانع‌زدایی، موانع اقتصادی نیز قابل اهمیت هستند که جولان رقبای تولید داخل، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا، روان نبودن کسب و کار، اقتصاد نفتی، اقتصاد دولتی و عدم اعتقاد برخی از مسئولان به تولید داخل بخشی از موانع اقتصادی تولید است که باید نسبت به رفع آنها اقدامات موثر انجام شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌‌الله استان مرکزی افزود: در طی این سال‌ها در بسیاری از عرصه‌ها شاهد پیشرفت تولید داخل و خودکفایی سایر بخش‌ها همچون دفاعی و علمی بودیم که می‌تواند برای سایر بخش‌ها الگویی باشد و نشان‌دهنده این است که اگر به تولید داخل بها داده شود قطعاً شاهد اقدامات خوبی می‌شویم.

عبدی تصریح کرد: انتخاب شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری یک راهبرد برای حرکت دستگاه‌ها و نهادها در طی یک سال را مشخص می‌کند که اگر به آن به خوبی عمل شود قطعا راهگشاست.

وی بیان کرد: هر زمانی که به رهنمودهای مقام معظم رهبری در کشور عمل کردیم شاهد شکوفایی و پیشرفت‌های گسترده بودیم و هر زمانی که گوش ندادیم دچار عقب‌ماندگی شدیم و امروز باید همه توجه و تمرکزمان بر روی تحقق شعار سال باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌‌الله استان مرکزی ادامه داد: امروز علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، ایران اسلامی هجدهمین اقتصاد موفق دنیا را دارا است که نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرشار در سایر بخش‌ها دارد و اگر بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها رقم بخورد قطعاً مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

عبدی عنوان کرد: بسیج و سپاه با همه ظرفیت‌ها در کنار دستگاه‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی همه توان خود را برای تحقق شعار سال به میدان می‌آورند و اگر می‌خواهیم در این حوزه موفق باشیم تمام تمرکزمان باید بر روی قوی شدن در همه ابعاد باشد.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی مقام معظم رهبری تحقق شعار سال تولید داخل مانع زدایی ظرفیت ها تحریم ها یک دهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران