Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: آتشفشان کرونایی در قزوین فوران کرده و متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر جمعیت روزانه از ۶۵۰ نفر هم فراتر رفت. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه کرونای جهش‌یافته سوش انگلیسی یکی پس از دیگری رکوردهای کرونایی در استان را جابه‌جا می‌کند، اظهار داشت: آتشفشان کرونایی در قزوین فوران کرده و متاسفانه در 24 ساعت اخیر جمعیت روزانه از 650 نفر هم فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تعداد بستری‌های کرونایی ما در شبانه‌روز اخیر به 116 نفر هم رسید و تعداد بستری‌های فعلی بیمارستانی ما به عدد 488 افزایش یافت و متاسفانه برای نخستین بار در تاریخ کرونایی استان قزوین تعداد بیماران بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور به عدد هشداردهنده 31 رسیده است.

نامدار ادامه داد: البته نکته مثبتی که در مورد ابتلا به کرونای انگلیسی وجود دارد، این است که سرعت بهبود آن خیلی بیشتر از کرونای ووهان چین است؛ چرا که در همین روز 85 نفر از سطح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان قزوین ترخیص شده‌اند که نشان می‌دهد کرونای انگلیسی بین 24 تا 72 ساعت تکلیف بیمار خود را مشخص می‌کند.

وی یادآور شد: ولی با توجه به حجم بالای بستری‌های روزانه به زودی «پلن بی» بیمارستانی ما یعنی 600 تخت ویژه کرونایی‌ها پر خواهد شد و وارد «پلن سی» خواهیم شد که در آن 801 تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی مهیا کرده و تدارک دیده‌ایم.

نقش‌آفرینی اندک بیمارستان‌های خصوصی

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی از جمعه (دیروز) گفت: در کنار 60 تخت بیمارستان صحرایی، 120 تخت در بیمارستان بوعلی‌سینای قزوین، 117 تخت در بیمارستان ولایت، 80 تخت در بیمارستان تامین‌اجتماعی رازی، 66 تخت در بیمارستان تامین‌اجتماعی تاکستان و 50 تخت هم در بیمارستان شفای تاکستان مهیا شده که اینها بیمارستان‌های پیش‌قراول ما در مدیریت بحران کرونا هستند.

‌رشد نگران‌کننده آمار بیماران کرونایی در قزوین / 75 درصد نتیجه تست‌ها‌ مثبت شدآغاز پیک چهارم شیوع کرونا در قزوین / مبتلایان روزانه ‌از مرز 400 نفر گذشت‌فروش داروی کرونا به قیمت نجومی در قزوین/چرا تولید آیورمکتین "‌انحصارشکنی" نمی‌شود

نامدار با اشاره به نقش‌آفرینی خیلی‌کم بیمارستان‌های خصوصی در پلن سی بستری‌های کرونایی تصریح کرد: برای نمونه در شهر قزوین که بیشترین ابتلا و تقریباً تمامی فوتی‌ها را به خود اختصاص داده، فقط 48 تخت به بیماران کرونایی استان قزوین اختصاص یافته که البته در راستای پاک نگه‌داشتن برخی بیمارستان‌ها توجیه‌پذیر است.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین تخت در بیمارستان بیمارستان ها استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حس خوب حمایت
  • نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟
  • (ویدئو) فوران یک آتشفشان در اندونزی و تخلیه ساکنان
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟