Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از آموزش 2450 هنرجو صنایع‌دستی در سطح استان طی سال 1399 خبر داد.

فرشاد به آفرین با تشریح اقدامات و عملکرد معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این اداره کل طی سال 1399 پرداخت و گفت: «با وجود شرایط فعلی کشور به دنبال شیوع کرونا و آسیب‌های اقتصادی وارده به بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت واحدهای تولیدی صنایع‌دستی به دشواری در حال تداوم بود، به‌طوری‌که تا پایان سال ۹۹ شاهد صدور و تمدید ۲۱۹۰ مورد از پروانه‌های انفرادی، کارگاهی و کارت‌های شناسایی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان در راستای فراهم‌سازی بستری مناسب برای فعالیت هنرمندان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که آموزش رایگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان طی سال گذشته نیز با استقبال قابل‌ توجه هنرجویان در سطح تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان قرار گرفته است، گفت: تا پایان سال۹۹، ۲۴۵۰ هنرجو حوزه صنایع‌دستی در سطح استان تحت آموزش رایگان حضوری و غیرحضوری مراکز خصوصی مورد قرارداد با معاونت صنایع‌دستی قرار گرفته‌اند؛ هم‌چنین در راستای ارتقای سطح دانش هنرمندان صنایع‌دستی تعداد ۳۳۰  نفر از شاغلان در این حوزه در دوره‌های دانش‌افزایی شرکت کردند.

به آفرین به تسهیلات اعطایی به فعالان حوزه صنایع‌دستی، اشاره کرد و گفت: برابر برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده در راستای حمایت از فعالان صنایع‌دستی، هنرمندان با ثبت‌نام در سامانه جامع خسارت‌های ناشی از کرونای وزارت مربوطه و سامانه کارا تاکنون تسهیلاتی قریب به چهار میلیارد تومان دریافت کرده‌اند، همچنین برای افراد پشتیبان مشاغل خانگی و مستقل تسهیلاتی بالغ بر  ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

او در ادامه به راه‌اندازی بازار اینترنتی صنایع‌دستی استان «سارای» با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که میراث فرهنگی استان طی سال گذشته در راستای ارتقای میزان عرضه و تقاضای حوزه صنایع‌دستی در دستور کار قرار داد، راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی «سارای» است که به ‌واسطه آن بستر لازم برای معرفی، مبادله و آموزش هنرهای سنتی و دستی توسط هنرمندان بیش از پیش فراهم شد.

به آفرین ثبت ملی دو شهر «اسکو و اهر» به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی را از دیگر اقدامات مهم این اداره کل طی سال 99 عنوان کرد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه دو شهر اهر و اسکو در توسعه و تولید صنایع‌دستی به ویژه رشته‌های هنری "ورنی بافی و چاپ باتیک"، پس از تشکیل پرونده و ارائه مستندات جامع، در دومین جلسه مراسم اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و شهرداران این شهرها برگزار شد، این دو شهر به ترتیب به عنوان شهر ملی ورنی و چاپ باتیک به ثبت رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش مجازی صنایع دستی آذربایجان شرقی صنایع دستی طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

سعید شاهرخی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تشریح همکاری اتاق بازرگانی با میراث فرهنگی و گردشگری استان و در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه رویداد کرمان ۱۴۰۴ در اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادها برای تحقق شعار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به رقابت کرمان و فارس برای میزبانی از سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: برای انتخاب میزبان ۲۵ شاخص مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرعه به نام کرمان افتاد. گفتنی است که نقش اتاق بازرگانی استان در انتخاب کرمان به عنوان میزبان بسیار موثر بوده است.

شاهرخی گفت: از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خواهد خورد و احتمالا آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مفاخر علمی، هنری، موسیقی و رسانه‌ای کشور برای معرفی کرمان بسیج می‌شوند و همه شهرستان‌های استان میزبان این گروه‌ها برای اجرای رویدادها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همایش بین المللی راه ابریشم در کرمان و کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت و اختتامیه رویداد کتیبه سرباز و رویداد چوگان از جمله رویدادهایی است که امسال در استان کرمان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰۰۰ اثر تاریخی استان کرمان در موزه ملی تصریح کرد: امسال اشیاء و عناصر تاریخی استان کرمان که در موزه ملی نگهداری می‌شوند با نظر و انتخاب کارشناسان به استان کرمان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری