Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:36:49 GMT

احتمال کاهش نرخ گوشت گوسفند در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۸۳۱۰

احتمال کاهش نرخ گوشت گوسفند در ماه مبارک رمضان

«علی اصغر ملکی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به نوسانی بودن قیمت گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر نسبت به شب عید  بین ۶ تا هفت هزار تومان کاهش داشته است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران برخی اقدامات دولت را در کاهش نرخ گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان موثر برشمرد و اظهارداشت: طبق برنامه دولت بخشی از گوشت گوساله برزیلی منجمد برای تنظیم بازار تزریق می شود که این امر در کاهش نرخ  گوشت گوسفندی تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اقدام اخیر دولت در تزریق و عرضه گسترده گوشت مرغ در استان های سراسر کشور، به نظر می رسد این موضوع در نرخ گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان موثر باشد.

ملکی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار هنوز برنامه ای برای قیمت و تامین گوشت گوسفندی اعلام نکرده است گفت: اکنون در حال بازبینی نرخ ها در بازار هستیم که برای روز یکشنبه نرخ گوشت گوسفندی تعیین و اعلام می شود.

وی ضمن اشاره برخورد جدی با قصابی ها و فروشگاه های پروتئینی گران فروش، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

 به گزارش ایرنا، طبق آمارها اواخر سال ۹۹ قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی بین ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی با دنبه بین ۱۲۵ هزار تا ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران و قصابی‌ها تحویل داده می‌شد که مغازه داران و قصابی ها باید  هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه را با سود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد یعنی با نرخ ۱۴۰ هزار تومان بدست مصرف‌کنندگان می رسانند.

اما بررسی بازار در اواخر سال ۹۹ نشان می داد قیمت هر شقه گوسفندی در مناطق مختلف بالای ۱۵۰ هزارتومان و گوشت تفکیکی بین ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزارتومان بود.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ حدود  ٨٨٠ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد، این درحالیست که تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ حدود  ۷۵۵ هزارتن بوده که آمارها نشان می دهد طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز ۲.۵ درصد رشد داشته است.

سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۲.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور گوشت قرمز کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز کاظم خاوازی اخبار کنکور گوشت گوسفندی هزار تومان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در همین هفته گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود و گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، یحیی شفیعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین گوشت در استان یزد اظهار کرد: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزیع شده و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است.

شفیعی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰,۰۰۰ تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

کد خبر 749186

دیگر خبرها

  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند