Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی در سی و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از کادرهای درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و دستگاه‌های مسوول، اظهار کرد: همراهی همه بخش‌ها بویژه رسانه‌ها و نخبگان جامعه برای ریشه‌کن کردن کرونا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان، از نیمه اسفند تا دهه اول فروردین وضعیت نسبتا تثبیت‌شده‌ای داشت، افزود: با ورود ویروس انگلیسی و ازدحام‌های پایان سال و همچنین دید و بازدیدهای نوروزی، شاهد افزایش مراجعات به مراکز درمانی و تعداد بستری و فوتی از دهه دوم فروردین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با اشاره به وضعیت قرمز در تمام شهرهای بزرگ کشور، گفت: موج چهارم کرونا با شتاب بیشتری از موج‌های قبلی آغاز شده و در حال حاضر در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای قرار داریم.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت، امید چندانی به درمان کرونا یا واکسینه کردن همه افراد وجود ندارد، افزود: فعلاً تنها راه مقابله با کرونا که تاکنون نیز موثر بوده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت موج چهارم، گفت: تعطیلی همه مشاغل به جز گروه یک و استمرار بیماریابی و قرنطینه مبتلایان و اطرافیان آنها در قالب طرح شهید سلیمانی از جمله مهم‌ترین راهکارها در شرایط کنونی است.

وی با قدردانی از همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا در مدت ۱۴ ماه گذشته، تأکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز همچنان باید به صورت جدی از سوی مردم رعایت شود.

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه سرعت انتشار بیماری ارتباط مستقیم با میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها دارد، بنابراین در موج چهارم که شتاب آن از موج‌های قبل بیشتر است، رعایت شیوه‌نامه‌ها نیاز به اهتمام و جدیت بیشتری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مدت ۱۰ روز تا دو هفته آینده شاهد فروکش کردن موج چهارم کرونا و مدیریت این روند در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شیوع کرونا در کنار دشواری‌های آن، آمادگی خوبی در مراکز درمانی و حوزه‌های مدیریتی استان ایجاد کرده است، افزود: در سایه آمادگی‌های ایجادشده، هیچ‌گاه در مقابل کرونا غافل‌گیر نشدیم.

وی افزود: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمادگی دارند همانند موج‌های قبلی کرونا در خدمت مردم باشند و مردم نیز باید با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کاردهای درمانی را در این عرصه پشتیبانی کنند.

پورمحمدی همچنین بر اعمال جدی ممنوعیت تردد درون‌شهری از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح و نظارت بر فعالیت مشاغل تأکید کرد و گفت: اصناف و بازاریان همراهی خوبی در رعایت شیوه‌نامه‌ها دارند.

وی از همراهی مساجد و مراکز مذهبی نیز قدردانی کرد و گفت: در مورد فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و امیدواریم با کاهش روند افزایشی موج چهارم کرونا، بتوانیم از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا ویروس کرونا استانداری آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا اخبار کنکور شیوه نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها مقابله با کرونا آذربایجان شرقی مراکز درمانی موج چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنجشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان عسلویه اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان عسلویه، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برپایی چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار ۶۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه، ضروری و کارگشایی و ۱۹ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین ۱۰ بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

وی گفت: در این دیدارها، بیش از ۵۰ مورد درخواست اشتغال پیگیری و دستور لازم صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6088473

دیگر خبرها

  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان