Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@11:36:10 GMT

دستگیری باند زنده گیری پرندگان وحشی در دلفان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۸۶۰۲

دستگیری باند زنده گیری پرندگان وحشی در دلفان

رئیس حفاظت محیط زیست دلفان از دستگیری سه نفر متخلف زنده گیری کبک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ رامین رحمتی در این خصوص گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در سطح حوزه استحفاظی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی، سه نفر  متخلف زنده گیری پرندگان وحشی را دستگیر، و از آنها هشت قطعه کبک به همراه وسایل زنده گیری پرنده، شامل پنج عدد قفس و سه رشته دام زنده گیری کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: این متخلفین که از استانهای همجوار بودند، پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره نگهداری می شود.  

رحمتی تصریح کرد: محیط بانان این اداره پس از اطمینان از سلامتی و قابلیت برگشت این پرندگان به طبیعت اقدام به رها سازی پرندگان در دامن طبیعت خواهند نمود.

رئیس حفاظت از محیط زیست  دلفان از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلفات زیست محیطی را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و یا به سامانه شبانه روزی 1540اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست دلفان پرندگان وحشی زنده گیری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی